5 favoritsporter i TV-soffan

Start för skidskytte-VM idag med mixed stafett.

Svänger snabbt i skidskytte

1 gillning

Bara svenskar som kan ha lösa skruvar på sitt gevär i ett VM. Känns som en påhittad bortförklaring

1 gillning

Vilka tjejer! 2 medaljer!

1 gillning

En kompis som tävlar i PPC (?) berättade angående den där händelsen att han avtryckare en gång hade ramlat av. Som tur var satt skruven kvar så han kunde laga den.
Det var tydligen inte så ovanligt att saker satt lösa

Vid flygtransport skruvar en del isär geväret för att få in det i en mindre transportväska.

Så är det säkert, men man kan tycka att de ska järnkoll på sånt.
Kul med tjejerna igår och idag hoppas jag Boe missar minst 2 så det blir spännande

Jävla röta

Kant och in men han skulle vunnit även med ytterligare en bom. Helt obegripligt hur fort han åker.

Jo, men 4 kant in är ju jäkligt onödigt flyt för JTB.

Är jag tråkig om jag menar att det inte är tur att kantskott går in? För mycket vingel så blir det bom. Annars går det in. Hyggligt deterministiskt.
:wink:

Äntligen Sebbes dag!

Bara 4 tiondelar ifrån, men brons igen för Sebbe.

Det är snarare obegripligt så långsamt de andra åker.
På distansen var Martin Ponsiluoma näst snabbast i själva skidåkningen.
Han var en medioker längdskidåkare innan han bytte gren, han är fortfarande en medioker längdskidåkare.

Bö är givetvis bra, om han ville skulle han kunna vara med i toppen på längdskidlopp också. Men varför finns inte en enda riktigt bra längdskidåkare bland de manliga skidskyttarna förutom Bö ?

2 gillningar

Vilka tjejer!!!

Beror inte det på att kompetensen i skyttet är så hög bland herrarna att det krävs väldigt mkt, för en bra längdåkare som byter sport, för att lyckas på herrsidan?

Nä, killar och tjejer skjuter lika bra.
Konditionsidrottare tränar väldigt lite, färre än 3 timmar per dag i snitt. Det finns hur mycket tid som helst att träna på skytte.

3 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Träning på elitnivå - delad från 5 favoritsporter

Vänligen skapa en ny tråd eller be mig dela om ni vill fortsätta under “5 favoritsporter i TV-soffan”.

1 gillning

Kul snooker igår när O’Sullivan satte unge Mertens på plats.