5 favoritsporter i TV-soffan

De fem sporter jag för tillfället gillar mest

  1. Skidskytte
  2. Längdskidor (individuell start distanslopp samt sprint)
  3. Dart
  4. Snooker
  5. Slalom

Nära topp 5

Fotboll (landslagens tävlingsmatcher)
Bordtennis

Bubblare

Tennis
Orientering

Inte nära just nu

Golf

1 gillning
  1. Formel 1. Sett alla lopp sedan 2002 och en hel del innan dess.
  2. NFL. Ny sedan ett par år tillbaka. Med gamepass så man enbart ser spelen (ingen dötid) kan man se allt. Go cowboys!
  3. Golf. Majors/liv/wgc
  4. Snooker, åtminstonde dom stora turneringarna men med vilka spelare som helst i stort sett.
  5. Vasaloppet.

Kanske glömde nåt :sweat_smile:

Skidskytte, Snooker, Golf, Tennis, Friidrott

  1. Skidskytte - ohotad vinnare!
  2. Längdskidor sprint.
  3. Trav
  4. Curling
  5. Golf…faktiskt.

Bubblare: Friidrott, amerikansk fotboll och slalom.
Sist på listan: Cricket :grin:

Fotboll och Hockey var ju favoritsporterna som ung och Hockey-VM på 70 och början av 80-talet satt man ju som klistrad vid TVn och hoppades att NU ska väl Sverige äntligen slå ryssarna…
Men med åren har jag lessnat betydligt. Fotboll kan jag fortfarande se landskamper men hockey…nä…

/ TT

Formel 1
Fotboll
OS sändningar (såväl vinter som sommar, dvs all idrott från detta eminenta mästerskap.)
UFC
Handboll

Skidskytte
NFL playoff
Golf majors, RC, SC, och övriga “större” tävlingar
Fotbolls-VM
OS, allt.

Jag skulle nog säga att handboll är det mest återkommande och något som vi ser på när det är landskamper. Bra drag och ingen som skyller på varandra eller ramlar när de blir lätt knuffade (som de sköra fotbollsspelarna).

Annars får jag nog gå tillbaka till Stenmark, Björn borg och senare Stefan Edberg som jag hade en riktig favorit (Tennis). Jan-Ove W under hans storhetstid. Jag följde även Mick Doohan ett tag… Håkan Carlqvist…

Golf är “bakgrundsmusik”

Hockey
Golf
Skidor
Fotboll
Rally

• Fotboll
• Golf
• OS (Gott och blandat)

Det är väl den sport jag kollar på och då tar fotbollen upp rätt mycket tid.

  1. Fotboll
  2. Golf
  3. Bordtennis
  4. Alpint
  5. Dart
  1. Golf (Sista hålen söndag eller major)
  2. Snooker (Särskilt the crucible)
  3. Fotbolls-VM
  4. Friidrott under OS
  5. Backhoppning

Utan att ha tänkt efter alltför mycket. Skidstafett kan ju hetsa upp också, alla har väl sett Kallamannen… lite så kände jag då också. Skidskytte är med där uppe också.

Funderat, om utgångspunkten är att jag ska planera in min tv konsumtion av sport så blir det endast sista dagen av Masters som är av intresse, dock somnar oftast och missar det mesta.

Rodel.

Allsvensk fotboll
Snooker
Pingis
Simning
Friidrott

Tittar du bara på majors eller följer du allt ?
:rofl:

2 gillningar

F1, finns inget bättre!

Bästa TV sporten är tennis. Följd av eftersänd amerikansk fotboll, formel 1 är okej om det inte är stadsbana. Golf har historiskt varit dåliga sändningar men fungerat som lagom distrahering när man jobbar, lite som snooker. Liv är lite annorlunda.

Sen ser man ju på svensk fotboll, men vet inte om man skall kalla det för sport. Lite som att se formel tre för att se idioter som kraschar.

Synd att hockeyn är förstörd, det var en favorit på alla sätt.

1 gillning

Hockey kollade jag mycket på förr. Men har tröttnat. Vet inte riktigt varför.

Inflation i matcher? Inga matcher som betyder nåt. Inte dom bästa med i VM, OS osv? Iaf så för mig. Spelar man runt 100 matcher per år och alla skall gå till slutspel så blir det ju inget man bryr sig om.

Bättre med NFL.

1 gillning

Även NFL har försvunnit från min karta och har väl försvunnit från medias karta också? Man hade ju örnkoll på hur många mål och assist typ Loob och Sedinarna hade, nu vet jag knappt vilka svenskar som spelar i NHL.

(Vilket får mig att tänka… vilka spelar i premier league? Salah och vem mer? kan nog fortfarande rapa upp större delen av laguppställningarna för Arsenal, Liverpool, Man U och Baggies från 78…)