Ja, det finns bara 2 pallplatser att tävla om. Men kul att Martin tog den högsta av de 2.
Det är lite speciellt med skidskytte, två olika moment. Ibland kommer det fram någon som är bland de bästa både i skidåkningen och skyttet. På 70-talet och början av 80-talet var det dopade? östtyskar, sedan kom Björndalen, Martin Fourcade och nu Böe, på damsidan hade vi ju Magdalena Forsberg.
Böe har vunnit 10 av 13 lopp den här säsongen, två andraplaceringar och en 12:e plats på säsongens första tävling. Vi får se om han tar Magdalenas svit på 8 raka vinster från någon säsong, Böe har nu 6 raka vinster.
Damloppen är i år nästan alltid spännande, 8 olika vinnare på 13 lopp hittills under säsongen.
Snart VM , man får hoppas han blir nervös o missar lite
Det är väl distansloppet där andra har bäst chans.
Ja där kan det bli skrällar. Kommer sätta en slant på Eder
Eder är grym i liggande, 75 skott denna säsong, träff på alla.
Japp, lite gammal men i distans kanske han kan konkurrera.
Handboll är i topp på listan just nu.
-
och
-
räcker som argument
Har knappt kollat den här säsongen, ingen av de intresserade barnen har funnits i huset. Vem har varit den store QB’n den här säsongen?
Har faktiskt blivit mest Alpint, och nån enstaka damskidskytte, den här vintern. Bö är för överlägsen. Skönt tempo i alpinttävlingar, har gillat alpint som TV sport sen Stenmark. Och Pillan är grym som kommentator. Yxbackens stora dotter. Östgötskan är en bonus
Som vanligt, den som vinner superbowl. Men det är ju rätt grymt av Brock Purdy i 49rs att gå så här långt sin första säsong.
Purdy har imponerat rejält mht att han är rookie. Josh Allen och Patrick Mahomes är annars de troligen bästa men Allen svajade påtagligt senast, tycker jag.
Igår såg jag den ultimata tv-soffssporten.
Snooker shootout.
Matcherna pågår 10 minuter. Skottklocka på 15 sekunder, 10 sekunder de sista 5 minuterna
Halvpackade Engelsmän i publiken
Och M som domare?
och vem är M?
- Internationell fotboll
- Skidskytte
- Längdåkning
- Friidrott
- Golf
Inte ens nära:
Hockey-VM (Att kalla det VM är ett skämt, lik förbannat sitter man där och glor)
Michaela Tabb?
Kollar du på 8 år gamla snookersändningar?
Frågar du mig?