Vad dricker ni ikväll?

Man behöver absolut inte vara riggad till tänderna, i dag, på stjärnkrog. Något man trivs i som är “typ snyggt” och stilfullt (med den stil man gillar) funkar finfint. Att klä sig på sådant sätt att klädseln i sig blir en liten irritation är dumt.

2 gillningar

Det är skitbra. Matbaren. Nästan överklädd i Kavaj. Dryck hittills Riesling, Champagne och Bourgogne. Har gift sig som en smäck med käket.

1 gillning

Aha. Matbaren. Good stuff! Kul att du gillar.

Än så länge bara kaffe. Kalas 2 där dottern deltagit slutar om 5 min; sen blir det hem till en kall långhylsa.

1 gillning

Gin lemon i badet. Gin tonic (Saremaa Ras) som bränsle under matlagningen och så en Guinness till maten.

Split the G!

1 gillning

2 gillningar


GT-dagen idag. Alla flaskor på den hyllan är gin.
Decisions, decisions, …

2 gillningar

Jajaja

Blanda en själv, ju!

Panchojävel

1 gillning

Kunglig Rioja!

1 gillning

Blev 7 olika från Mackmyras moment, jämn hög kvalitet, godast den som lagrats på hjorrtonvintunnor. Och ett par till lösa whisky som uppvärmning. Drack inte mer än så att jag kunde cykla hem, några medicinflaskor med slattar.

Efter mycket bilåkande blev det en Dugges Perfa Nobel vid hemkomst.

Wow. Gillar gran reserva, det blir mer av det jag gillar än urvattnade Crianza eller ”mellanmjölks”-reserva.

Vad gick den där på? Ser ut att vara på krogen så nånstans kring 700?

Kostade 128€. Rioja Alta 904 GR är riktigt bra.
Går loss på knappa tusenlappen på bolaget, har jag för mig. Edit: Bara 745:- på bolaget. Kan vara årgångsberoende.

1 gillning


Det blev sommar. Den 30/4!!
Shorts och GT, i solen. Bob Marley spelas.
Grilla middag får vänta till dess solen sjunker.
Yolo!

Edit: Martin Miller gin.

2 gillningar

En whisky för att fira att nu börjar 4 månaders semester

3 gillningar

Ikväll efter körsjungandet vid brasan blir det en sån där Innis & Gunn från det tillfälliga sortimentet. Islay Whisky Cask Beer Laphroaig Limited Edition som inmundigas till Snooker o Dart.

1 gillning

Hur många måste man ta om “semestern” kanske är…240 månader?
:wink: