Vad dricker ni ikväll?

Tonic. Alternativ saknas.

4 cl, ungefär. Förbaskat god, och behöver inte spädas med vatten.

Säg det till farsan… Drajjor var tydligen vad kunderna alltid krävde. Kunde tydligen ibland bli två före maten. Kanske inte lika poppis bland affärsfolket idag. Har själv aldrig rört mig i såna kretsar.

Jag gillar ju inte fancy bara för att det ska vara det. Lite tvärtom faktiskt. En billig irländsk whiskey brukar vara betydligt lenare än en dyr skotte.

Eftersom just irländsk whiskey nästan alltid levererar så testade jag en Teeling small batch för något år sedan. Under 400:- på bolaget.
När jag googlade på märket fick jag reda på att ”small batch” var en rum cask. Inte konstigt att det föll mig i smaken. Skickade nyss en lista till dottern som tidigt undrade vad jag ville ha på min födelsedag. Det fanns ett antal wine cask och en pot still som tydligen vunnit pris 2022. Ett tips.

Egon

Mjällby Extra har börjat sälja 1,5l dr pepper zero. Så det blir det ikväll.

PS. Gick förbi Jacob Bergström. Lite starstruck blir man ju DS.

1 gillning

Fick bli en flaska rosé från Guigal inför och till Chopskasallad med grillad kyckling!

1 gillning

Ikväll. Öl. Mer öl. Och ännu mer öl.
Pizza-, öl- och musikkväll med fd kollegor. Återkommande tradition.

1 gillning

Smakade för första gången Pepsi Max Cherry, skulle kunna falla herren på läppen!

Självklart. Dr Pepper med socker är godasst.

Tippar då jag tittar ut att det blir grill i kväll, så röddunk.

Dunk, Ventoux. Oxfile, Fläskkarre, klyftpotäter och en mass bea.

Amen…

Masters levererar men resten till frukost. Riktigt kul tredjerunda.


Sill o nubbe till lunch! Med svärfar, snart 94 år ung (kristallklar i huvudet).

2 gillningar

Just nu, kl 1345.


Det är ju fredag.
Hendricks vita/another. Mediterranean tonic. En zest :lemon:. :sun: :closed_book:

I morrn nån avsmakningsmeny på Grand som dottern gav oss, får se vad de har att dricka till.

Ser för kallt ut för GT nu så det blir nån slurk signatory vintage tror jag, en av varje. GT- gränsen går vid 20 ungefär för mej.

Det är definitivt mer än +20 i solen här. Skugga under markisen gäller.

Tror menyn blir bra. Enjoy!

1 gillning

Nu ojar sig hustru, inte modeikon, över vad hon skall ha på sig, fan vad skönt att vara man.

(Vad ÄR comme li faut att ha på sig som kvinna på stjärnkrog 2026?)

Man skulle väl i och för sig köpa en lite bättre kavaj.