Vad dricker ni ikväll?

Här blir det två olika röda viner. En Tempranillo från :australia: och en Nerello mascalese från :it:.
Åsså höjdaren, en Semper Fidelis XV (givetvis :fr:). Tre passande maträtter också, såklart.
Tolvslaget kan skålas med lite vad som helst…

Lådvin

1 gillning

Blir någon Galliano.

Öl

GT, öl och nån klar snaps.

Egon

Är tyvärr däckad av en rejäl förkylning med rethosta :confused:
Då blir det inget vin till maten utan möjligen en Kustom Lager pilsner.
Har köpt en 20 cl flaska Moet till 12-slaget då frugan inte gillar champagne.

/ TT

Förkyld så inte så laddad.

Gick upp för en stund sen så har bara lite kaffe med whiskey i här bredvid mig just nu.

Jag har sprite hemma så frå bli nån spritebaserad drink isåfall, kanske en blue lagoon / blåa hissen eller liknande. Kanske nån negroni, black russian och moscow mule. Daquiri är gott med så det blir det nog.

Men har skotträdd hund hemma så blir inget supande.

En inte alldeles glasklar deduktion för den oinsatte

“Firar” hemma.

Dessutom är jag gubbaförkyld sen en vecka så det gör inget.

Jag kör hårt en hel flaska rött (25 cl!). :laughing:

1 gillning

Hemkört och colazero till fördrink, inne på femte nu. En flaska Ripasso till entrekåten och en flaska Jean Maire champis till 12-slaget. Uppsjö whisky att välja mellan till sängfösare efteråt.:slightly_smiling_face:

1 gillning

Heineken och Brooklyn Lager, båda alkoholfria. Sedan iskall Pepsi Max på burk när det behövs lite bubbel bubbel i näsan. Och nej, jag kör inte…

Svår fråga. Man vet ju vad man druckit men hur skall man veta vad man skall dricka? Konstig fråga!

Väljer alltid den champagnen som är mest nedsatt i euro och cent på den lokala matbutiken. I år ”sparade” jag €25 och valet föll på en flaska Krayer. :kissing_heart:

Har du så oplanerad tillvaro?

Ja

1 gillning

Mannen som gör vad som faller honom in😉
Gott nytt,Stefan🙂

1 gillning

Det blev lite tyska lager och därtill lite italiesnkt rödvin.
Bubblet har jag ingen aning om.

Intresseklubben antecknar,

Provsmakade min nyligen beställda Grappa. Fruktig, mjuk, aningen smörig och avrundad smak med lite sötma. Riktigt god (för att vara Grappa).
En flaska räcker läänge. Det går 2-3 cl som avec efter en italiensk middag och det är trots allt inte så ofta det blir italienskt.

Till middagen idag blev det vanlig kranvatten.

Ikväll blev det trocamust till maten, denna kombo funkar faktiskt rätt bra.

1 gillning