En öl. Kanske en till.
Hemmapremiär med promenad i snö och drivis. Kir är tradition, fanns bara två kvar på lokala bolaget.
Kir. Hoppla!
Nu pratar vi throwback till…70-talets slut. Dvs så långt tillbaka som SN över huvud taget intog alkohol.
Påsklunch så OP och öl. Dag snarare än kväll.
Sista slatten Loch Lomond urdrucken. Skönt, nu får man tulla lite ur goflaskorna.
Men slutomdöme Loch Lomond - lite för kryddig, pepprig för min smak. Börjar inse att jag är en speysidekille.
Det sägs att det driver ut en förkylning, jag väljer att tro på det. En liten Yamasaki i väntan på att äggen till morgondagens frukost koker färdigt.
Den var inte så liten, den
Näej jag var inte impad när jag köpte den där.
Imorgon blir det en Botanist, det är utöver G’vine favoriten här.
Funkar, men jäkligt svåröppnad kork ![]()
Botanist är riktigt bra men den där Yuzuginen funkar nog fint i sommarsolen.
Hade den i somras faktiskt.
I solen gillar jag Malfy con Arancia.
Jag har testat alla de har på bolaget + deras testpack som är annorlunda (trots motsv. färg på etikett). Helt ok.
Jag gillar Tamnavulin. Det kom nya sorter runt 2020 även om märket/destilleriet är gammalt. Ingen rök, Speyside samt lite olika cask-alt. Vårt systembolag lagerför inte längre deras red wine cask som fanns i 3 olika lagringar. Synd. Men men, sherry cask och double cask funkar bra.
Egon
Tamnavulin brukar mycket prisvärd! Har inte provat double cask, låter som en bra baswhisky.
Många riktiga whiskynördar har den som den bästa billigvarianten.
Med tonic eller vermuth?








