Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Det är väldigt synd att main feeden slutar när svenska kommentatorerna tar över.

Får se om det blir Nakajimas genombrott som proffs

Kul att bröderna spelar ihop (och leder)

När Sverige vann EM-guld på Ljunghusen 2019 så spelade min kompis Pontus Nyholm match mot Alex Fitzpatrick en av dagarna (minns ej om det var bästboll, singel eller foursome) så jag följde bollen hela dagen. Alex var riktigt trevlig men hade en ganska tuff runda. På hål 17 slog han en grym drive och jag sa “great shot”. Fick till svar “well it was about fucking time, wasn’t it?” och ett stort garv. Skön kille!

och att det inte bara är Matt som fixar scoren

2 gillningar

Fan vad kul det är att följa L Donald och E Molinari ändå. Man saknar deras prime.

Minns den här intervjun med Parnevik. Någon ny Tiger blev det inte av Tony Finau (eller hans bror Gipper för den delen), och inte slår han 40-50 meter längre än Tiger heller. Men kul att de kom och spelade i Sverige. Jag såg tävlingen live men minns inte bröderna.

Men det har ju gått skapligt för Tony även om det inte blivit någon Major. 10 st topp 10 i Majors
Åtminstone bättre än Parnevik.

13 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tekniktråden om hur man ser på golf bäst

Nu har jag tappat hennes namn men fasen vad usel den här tjejen är på att kommentera alltså. Säger fel konstant också. Minst en felaktighet var 10e minut.

1 gillning

Visar de inte ens hela rondjäveln?

Tjejernas, Rancho Mirage var en av de få tjejtävlingar jag verkligen följde, inte minst för banans skull. Rolig layout och fina landskap. Nu har de hittat den dystraste banan jag sett sen Pinehurst där alla får par hela tiden. Synd.

Riktigt kul avslutning i Nippon. Hade väl varit kul med en förstagångsvinnare, men jag gillar Herbert. Lite samma i som han låter intervjuer, som han ser ut, som svingen och spelet. En känsla av lite outback. Känns inte som nån av advokatsönerna.

Hur fasen tänkte Yin och hennes caddie när de valde en järnfemma in på första särspelshålet? Hade hellre hört en intervju med henne än med vinnaren

Tog en snabb koll på Koreabanan för kommande helgs DP, ser kul ut. Asientävlingarna är inte så dumma, avslutning till morgonkaffet efter morgonens runda.

Min kompis är där och jobbar. Det är lite fancy … :slight_smile:

1 gillning

Google var inte riktigt min vän idag… vilka sänder de kommande tre majors, Discovery eller Viasat?

Discovery har alla majors.

Det var som fasen, jag var helt säker på att det var tvärtom. Att Discovery (och Kanal 9) kör Masters, medan Viaplay kör alla andra majors (inkl dam-majors).

edit: En googling senare så tycker jag det verkar som att jag mindes rätt? Scrolla längst ner: GOLF PÅ TV: Här är veckans sändningstider | Svensk Golf