”Tv hub mini” - tack för denTele2 vilket jävla skit, inte direkt golfanpassad. Nu får man leta ny bredbandsleverantör.
Vad är problemet ?
Enda självklara funktion- titta på det som visas just nu på analen. Helt oanvändbart. Där var jag 1976 innan farsan fixade VCR. Sen har de slimmat ner supporten in absurdum. Telefon enda möjligheten att ställa en rak fråga inte se deras jävla faq, och telefonkö. Så länge det var comhem funkade allt kanon.
Golftävlingar i direktsändning är erbarmligt tråkigt. Du får hitta en annan sport att titta på.
Jag använder Tele2 appen, där går det bra att hoppa framåt/bakåt såväl för direktsändningar som för sändningar som är över, såväl direkt från smart-tv:n som via PC:n eller telefonen.
Varför gå omvägen via den där TV Hub Mini ?
Då jag fick Tivon funkade bara allt rakt av som jag tänkte mig, tekniker är jag på jobbet. Vill de att jag skall använda nån app får de proaktivt meddela mig det, och hur det funkar.
Är det inte så att du är kvar i förra årtusendet tankesätt att du vill lagra det du skall titta på lokalt hos dig för att titta på i efterhand ?
Oavsett leverantör av TV-tjänst så använder man väl en app nuförtiden oavsett om man vill titta i direktsändning eller i efterhand ?
Någon extra box tillför väl inget, förutom problem ?
Då vill jag få info om det. Jag har haft en tjänst, vill de pracka på mig en annan får de utbilda mig. jag har inte bett om att krångla med nån app. Men… det är osynliga handen. Kunden i fokus, som man själv alltid haft för ögonen, det är stenåldern. Nu är det bara att skapa ännu fler miljardärer som är målet. ”Värde för aktieägarna”. Bara tanken på att få den där jävla appen att connecta sig till vad den nu skall connecta sig till.
ISP-tjänster hit o dit, varför låsa in sig så?
En fiber med Eth.
En ISP på sagda fiber.
Sedan prenum på de tjänster man vill ha. Viaplay, D+, Cmore, Netflix, …Via ATV eller mobilen. Oberoende av vilket ställe i kåken jag är eller om jag är hemma eller borta.
Enkelt.
Och vill du slippa app på luren, koppla in en Chromecast med Google TV så kan du göra allt via TV-fjärren med apparna i Chromecasten.
Jag är på väg dit. Dyrast antagligen hotta upp det trådlösa till den hastighet jag önskar. Om det ens går. Snabbt spola exakt dit man vill, hela tiden. Utan lag och omedelbar HD efter spolning.
Alltså, en bra Wi-Fi AP är ju inte särskilt dyr.
Men vi kanske ska ta nätverksfrågor i en annan tråd.
Det har ni helt rätt i. Jag fltytade till ny tråd, byt namn på tråden om ni vill.
Trådlöst?
Vem tittar på TV med trådlöst?
Trådat ska det vara, det är sedan gammalt
Say what? ??
Den tråden kapade just Tele2, tack för det.
T2 kan väl inte kapa ditt eget LAN…
Jag säger det igen: fiber, router/WiFi-AP, switch för ev TP-grejor. ATV. Klart.
Om man bor på vischan där det inte finns fiber så funkar det såklart med nån annan matning som ger 100/100 eller så.
Chromecast har jag sen säkert snart ett decennium. Var bra för Netflix. Men värdo för golf. 15 sekunders hopp - 5 sekunder spinner. Hoppar fram och tillbaka mellan HD och grynigt. Har discoveryn nu över Masters och Crucible, Blir bara chromecast för finalen, och såg sista hålen på Masters. Annars på laptopen för hyfsad upplevelse. Men jo, det var bättre förr.
Sen, om man tålmodigt står ut med leaderboards, puttittar, konferenser med caddies, Cantlay som stampar och regelbabbel har man förstås inga problem.