Pågående tourtävlingar *Spoiler*

Ye jag googlade med å kikade denna.

Vad som är rätt eller ej tar jag inget ansvar för :slight_smile:

BO och USO brukar vara via Via.

1 gillning

Man får säga att Forsström är den positiva överraskningen på DP world tour i år. Skall bli kul att se om han presterar väl även deh här veckan. För Söderberg och Björk, som varit väl med från start de senare tävlingarna blir det väl antagligen den sedvanliga helgen med 76-67 eller tvärt om.

Norlander bästa svensk efter R1 i wells fargo på -1.
Alex +3 och det verkar knacka ganska ordentligt…

McIlroy lär ha mardrömmar om 7e hålet…

Björk åter i slagläge. Får se om han kan hålla 76:an borta i helgen. Länge fram i helgen kanske man slänger ett getöga på de svenska tjejerna i den där lagtävlingen.

Undrar varför inte Simon Forsström spelat sedan i Syd-Afrika? Blir det för dyrt att ligga ute borta i Asien?

Det där är synd. Runt 2010 typ hade han skrivit om det på sin blog. Ni minns väl Alex? Har faktiskt frågat Robban om det, han var väl den som höll ut längst, han svarade att man får så himla mycket skit så man orkar i te. Det är INTE så att de inte gillar att dela med sig, eller är för fina. Det är vi mugglare som är för jobbiga i kommentarsfälten.

Tror det finns ett utrymme för nya slags media som kan ge info utan att det blir för mycket jidder.

Perfekt läge för Björk och Söderberg nu.
Sneglar lite på challengetouren också, den här Karl-Bertilkopian Blommé. Han hade inte bara en tillfällig topp i början på året tydligen. Och hans scorekort visar inget huvudhäng. Kolla vad som händer då han gör en bogey. Skall bli intressant att se honom i lite större tävlingar.

Vilken jävla jinx

Kjeldsen, Kinhult och Forsström i ledningen. Inte mej emot. Kjeldsen är nog den spelare jag följt under tävling som spridit mest positiv energi runt sig.

Så smög sig atlantflygaren in i församlingen. Men lite kul med 6 skandinaver bland de 7 första.

Atlantflygaren ? Jag trodde Charles Lindbergh var död för länge sedan.

Fler har följt i hans fotspår, olika har gjort det med olika typer av finess.

Har du sagt A får du säga B

Nejnej övertydliga skall vi inte vara.

Jag trodde det här var en tråd för pågående tourtävling inte en “gissa vem det är” gåte tråd ?

Det känns ju lite som referat av en forum tävling.

Jag ser att det går rätt dåligt för Stabben.
Marsvinet och lejonet ligger i mitten man kan ju hoppas att de bättrar på scoren så att de inte missa cutten.
Lillnisse däremot verkar ha fått upp farten på drivern, har ökat på 10-15 meter sedan förra säsongen och det verkar ge fler birdies.
Räven ligger och lurar i vassen jag tror nog han kan blanda sig i slutstriden, man hade förväntat sig Gäddan i den här positionen men han verkar haka på polis-sonen i nedre skiktet.

2 gillningar

Om jag skulle bli tydligare skulle jag kunna kränka någon. Han flög över atlanten, Det står höljt över alla tvivel. Att han inte gjorde det med någon större finess står också över alla tvivel. Men mer än så kan man inte säga.

Forsström tre dagar i rad, imponerande

AIKaren ?