Idag

+27.5
Pust, stön, stek.

Semestervila sa de😅

Trodde först det var 2x18 men 4:46 talar kraftfullt mot det.

Jodå, 36 hål. Med början 6.00.:sweat_smile:

1 gillning

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Golfrelaterade klipp

Idag påbörjas klubbens 4-dagars 72 hålstävling. Slaggolf med handicap och cut efter 54 hål. 198 deltagare, första start 07.00 sista start 15.40.

1:an och 2:an i varje klass får resepris. Det är även lagtävling där vinnande lag får resepris.

Dagspriser utdelas varje dag och även priser med utlottning till oss som inte presterar på topp när det är tävling.

3 gillningar

Är sista dagen på årets sommar-semester.

Beställde jag en pizzaugn. Gasoldriven. Enklast så.

Hur många pizzor kostar den? :slight_smile:

20 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Mygel med hcp

Ungefär 55 stycken köpespizza av god kvalitet. :wink:

1 gillning

Karu 16?

Gozney Arc

Idag blev det kvalitetstid på rangen. Dottern som inte hållit i en klubba på 20 år, sen några junior kvällar på Brollsta, ringde och ville prova på igen. Sonen hängde på med, så 280 bollar senare på Kyssinges range var alla nöjda. @Puttaren , förstår din avundsjuka på sonens längder. Grabben min har 35,5 i hcp och spelar en rond om året, med mig. Däremot spelar och tävlar han i Diskgolf 8 dagar i veckan och den explosiviteten och farten gör sig i golf med, totalt utdriven av honom.

På väg hemåt efter prisutdelning. Ingen vinst för mig. En av klubbens elitspelare lyckades ta ett pris i denna handicaptävling. 65 brutto, 69 netto!

2 gillningar

Idag ledsnade jag slutligen på vår 11 år gamla Passat som krävde nya dyra reparationer och beställde en ID7 Tourer pro edition.

En av sakerna som jag tyckte var särskilt intressant är V2H funktionen, alltså möjligheten att driva huset på batteriet i bilen de timmar då elen är dyr. Ger oss även möjligheten att klara strömavbrott, vilka inte är helt ovanliga, i 1-5 dagar beroende på säsong.
Borde kunna kapa lite på TCO.

2 gillningar

Ganska dyr bil…men verkar utmärkt då jag kollade. Men vi skulle inte ha råd med den(ingen av oss anställd så att arbetsgivaren kan äga bilen och vi har inget företag). Tror jag.

Jo den var lite i dyraste laget men tar den som personalbil och då blir den ca 4000-4500 dyrare per månad jämfört med nuvarande bil om man räknar in kostnadsbesparingen med att ladda el hemma kontra diesel.
Kan vi få till det här med V2H samt att räntan går ner så förbättras kalkylen ytterligare.

Har ganska snällt avtal också så man kan byta till en billigare bil efter 18 månader om den känns för dyr.
Skulle inte få för mig att köpa en sån här bil ny däremot, känns som att tekniken utvecklas snabbt fortfarande plus att man inte vet vad som händer med lagar, skatter och regleringar vilket kan påverka andrahandsvärdet massor.

Stackars dig.

På dagens runda gick det sämre för Simon, “bara” 2 under par. Dessutom fick han lite bättre handicap efter gårdagen och var således tvungen att plussa på 5 slag.

1 gillning