Du får dra igång en tråd om Platon så vinner du nog alla diskussioner.
Sokrates var cool
Man kan undra hur han hade haft kepsen om han spelat golf ?
Keps med dubbla skärmar kanske, en bak och en fram ?
Han hade i lugn och ro läst TGM, funderat lite, ställt sig på första tee och slagit ett perfekt utslag, mitt i fairway.
Just den sista där är ju en otäck risk. Det brukar inte vara helt enkelt att byta ut ett sånt paket heller
Även jag är nöjd.
Tar väldigt små risker enligt mig numer, är för gammal för att hinna reparera stora skador i portföljen så här när pensionen skymtar.
Och det är inte lika kul/är mätt.
Idag tutade jag och vinkade i vanlig ordning när jag körde förbi lokala “byfånen”, mer modernt PK-språkbruk, den med funktionsvariation som gillar att sitta vid riksvägen och titta på bilar. Han vinkar till alla som vinkar och/eller tutar. Han bor på ett gruppboende och promenerar alla dagar det är bra väder och då han är tillräckligt pigg till en bekväm stol som han fått placerad vid vägen.
Hur orkar Albert med att släppa fix/avjämnings massa säckar o kakla och därtill spela golf…
Jag trodde han hade en slav nuförtiden som bär säckar mot betalning.
Spacklet löst iaf. Förvånansvärt lätt att rengöra. Skulle säga vi har den till allt över 10 säck spackel.
Och nej @berra jag är schysstare chef än så det är ungefär varannan gång o bära säckar men man parkerar bilen precis breve så det är gött o va ute med. Micke brukar ta dom soliga dagarna då han gillar sån skit.
Vilken grej! Liiite enklare än hinkar och kånka och hälla.
Blandar den och pumpar direkt och med på/av remote (hos den som slangar spacklet)?
Och med ställbar spackel/vatten dosering?
Korrekt, man kopplar slang och ställer in vattenmängd. Enda bekymret är om man har egen pump och hydrofonen är kass så man inte får jämt flöde. Om man får för svagt flöde kan vi pumpa till mellanlager och sen köra egen pump från mellanlagringen in i pumpen. Vi köpte en pump för att pumpa sjövatten vid ett projekt och det gick bra men ännu inte behövt använda som buffert då vi mest jobbar där det finns kommunalt vatten.
Vi brukar ringa varandra och den som står vid pumpen slår på/av. Den har fjärrstyrning (kabel) man kan linda längs slangen men det blir så jävla otympligt så det hoppade vi direkt. Peltorlurar ftw.
Vid rengörning av slang lägger du i en boll och kopplar på ett uttag på maskinen och kör två gånger. Superlätt. Det som tar lite tid i rengörningen är blandarröret mest. Allt vänster om “nordic pump”-loggan där nere.
70 papp plus moms så har du en egen. Detta är minsta modellen, men går på vanlig enfas.
… men det bästa av allt är att dom är från Hedemora så instruktionsfilmerna är med go dialekt: https://www.youtube.com/watch?v=EZdqYbvLBQA
Det där har jag en gång gjort efter att på tee ha väntat på banarbetarens klippning och hålbyte.
Idag lite förvånad att det tog sådan tid innan en reaktion på ordern till Ericsson.
…släpper Bryson DeChambeau en golfvideo på youtube med honom och Trump när de ska “break 50”.
I och med att ordern för Ericsson bara är cirka 0,5% av årsomsättningen så ska det inte vara just några rubriker eller reaktioner alls. En sådan varje vecka behövs.
Ser det inte riktigt likadant.
Iom Ericsson fick ordern innebär det att någon annan inte fick de.
Sedan är Ericsson inne i ett flow med A&T? Kan bli stort .Wallenberg/ Investors miljardköp.
Ger gynnsam TA.
Kanske ska starta tråden som Albert hintade om…
det är fan humor. Undrar om dom kör med läderwedge.
Det blir spännande att se hur användandet av C-RAN i praktiken kommer att utvecklas, på kort och halvkort sikt.
Det är inte riktigt moget ännu och för mig är det oklart hur man (operatörer och tillverkare) skall slå mynt av det hela. Op har vissa utmaningar. Tillv har andra utmaningar.