Idag

Såg jag det här.

Obegripligt att välja driver på det hålet.

Ja väldigt smal passage för att rulla in på green. Men diket är kanske torrt.

Helt logiskt klubbval, om man träffar green och sänker för alba-HIO. Carry 260 meter eller så, kan ju ganska många spelare fixa.

1 gillning

Tee ligger högt så nå in kan nog rätt många göra med studs. Men ingen försöker sånt dumt.

Idag provade jag Callaway Paradym AI Smoke. Begränsat urval så en j7 med Cypher 60/6.0 resp 60/5.5 var det jag hann med.

Grafitskaften var en positiv upplevelse, överlag. En något lättare feeling än mina AP2 med PXLZ 5.5, men kändes ändå väldigt hanterbara och utan “svaj”. Min egen j6 och Paradym j7 var ganska jämförbara, längdmässigt.

Världspremiär för mig.

Tog en lektion och fick omdömet, ”Det är inget fel på din sving, det är fel på din klubba”.

Haft oerhört svårt med drivern. Kommer in med öppet huvud och tappar bollen höger.

”Du kanske inte ska ha en lågspinnande driver som är gjord för att motverka stängning i träffen. Och X-Stiff med midsize-grepp för en kille med storlek S i handske underlättar inte heller.”

4 gillningar

… kodar jag vidare på min nodeditor… (och lyssnar på Oasis)

Ja det är ju det man vill höra. :smile:

Just det. Men det var första gången på 32 år och otaliga lektioner som jag fick höra det.

Shocker eller?:wink:
Pröva att spela”rätt” driver i mer än en säsong…
Men det kommer väl med jobbet eller?:sweat_smile:

1 gillning

Spelar ju samma driver flera veckor i sträck … :slight_smile:

Imorgon blir det gubbracer!

Not: Spelat samma putter (två stycken likadana i två olika bagar) sedan 2013 iaf.

Det här borde vara något du redan känner till, men ändå.
Face-angle!

Tricket är att veta vad man behöver och sedan köpa rätt loft o sen vrid upp/stänga eller ner/öppna facet.

Jag är mil ifrån din sving/hastighet och har en lågspinnande TD (tc) på 8.5 som jag mestadels har spelat på 10.5.
Numera är den ställd +1 (9.5) och mina vanligtvis raka slag (med risk för push) har bytts mot ett lättare sikte och en skön fade.

Btw.
Eftersom jag slår ”sakta” så har jag skaft därefter. Iofs. skulle jag säkert kunna dra runt ett x-stiff om det är lätt nog. :wink:

Egon

Stod jag på övningsgreen och tränade lite. En gubbe ”störde mig”, jag kom på att en handske behövde köpas in och väl på plats igen så ringde sonen och ville ha skjuts.
Hade en dryg halvtimme på mig … så jag gick o plockade kantareller istället.
Jag hann med 2 ställen och svettades som en gris. På 3 dagar hade det fullkomligt exploderat. Blev runt 4-5kg och då hann jag inte plocka mer än de fullt synliga.

Egon

1 gillning

…är jag inte ledsen för ett företag som gått omkull😅

2 gillningar

Skruvade om 9-gradaren +2 grader och stängd, men kör lite Ai Smoke imorgon.

Sen har jag ju ingen fart längre. 97 mph som mest i Trackman idag.

Ventus Velocore och en tour issue o du är uppe över 100 igen. :wink:

Egon

Blir en GT[2-3-4] med nåt tourigt skaft 6 augusti.

Jag förstår inte dina problem alls. Vi kör enbart apt, vi kan ha kontroll (och har) på boot loadern i alla system.

Men du är väl en sån som runkar och säger “ingen kunde se crowdstrike”. Hah.

Försöker förstå hur det funkar här. Man har en skål med sprit, sen fyller man den med mer sprit, man drar kort och/eller bara dricker, Ingen verkar bry sig om nåt men skålen är viktig?

Ska finnas mycket i Uppsalatrakten. Åter efter några dar hos farsan nere i Nyköping skall jag lura med mig hustrun ut i skogarna i närheten. Nån dag med lite svalka.