Golfrelaterade klipp

De går alltså på 50 slag i scramble från röd tee. Bryson är rätt bra!

Trump långt ifrån sina officiella 2,5 i hcp men betydligt bättre än jag trodde, runt 10-15? Rätt bra ändå för 78 år. Puttingstroket är ju helt uppåt väggarna men får ändå i några puttar. Kan ju vara så att han har fått slå om tills han träffar bra/får i puttarna… Och antagligen väldigt hårt redigerat för att det ska vara bra reklam för Trump.

1 gillning

Alltså, Donalds sving och putt stroke är ju miserabla men han får jobbet gjort ändå. Han spelar ju som en klocka. Iaf på de slag som är med i klippet.

Jag skulle säga att han är bättre än 10-15 baserat på det där.

Faktum är att jag blev imponerad av Donald, men hans puttingstroke, vad i h-e?!
Hur fan får han ens ut bollen på en linje, än mindre “linjen”?

Vilken president var bäst?

Den är för övrigt rolig.

Jag som började gilla Bryson.

Mickelson är skön

1 gillning

Tja…

Han accelererar åtminstodne genom bollen :smiley:

1 gillning

Spelar ju ingen roll om man gillar Trump eller ej- man har ju velat se hans golfspel i 10 år. Tycker det är otroligt imponerande att få med honom ut på en inspelning.

Sjukt imponerad av hans drive. Om man över huvud taget spelar golf när man är 78 år så hoppas jag den ser ut så. Killen lär spelat under sin ålder ett par gånger.

1 gillning

Bryson sjönk och Trump lyfte i mina ögon.
Klarar bara inte av hans minspel och hur han pratar i debatter och kampanjmöten, tycker han är vidrig och låter direkt dum där, men här var han mer som vilken lätt skrytig gammal man som helst.

Bättre på golf än vad jag hade förväntat mig och inte bara sett till hans ålder.
Inte förvånad över att han var imponerad av den gamla fuskaren Reed, samma skrot och korn. :grin:

1 gillning

Varför sjönk Bryson?

Han hade ju precis jobbat sig upp igen genom bra innehåll och sympatisk framtoning på youtube efter att ha tappat rejält då han sålde sig till oljediktarurens gröntvättning. :grin:

Och nu gör han reklam för en av de galnaste presidentkandidaterna i USA genom tiderna, nåja han är konsekvent i sin principlöshet iaf.

1 gillning

Skönt också med en forecaddie mitt i fairway. Har Trump slagit bort en boll de senaste 20 åren?

Mindre skönt att köra upp bilen på greener och tees, men äger man banan så får man väl göra som man vill.

Skulle nog tro att Trump såg det som lika bra reklam som Bryson just nu, en win-win.

Självklart. Men du har ändå inte fått sen något på de 10 år man undrat.

Sen är det säkert klippt och fuskat lite men det tar inte bort hur svingen ser ut.

Ingen Trumpfan precis, men jag tror att det är som jag låtdiktade tidigt 2016 nu också

Jag spådde, jag såg uti min kaf-fe sump
Att president i USA blir Do-nald Trump
Personligen vet jag ej om det är så bra
Men det är han amerikaner-na vill ha

(Nu har han varit president i snart två år
Och har gett PK-kärringarna grå-a hår und so weiter. Dum och capitolium finns ännu senare tillkommen vers)

Jag tar den här videon med jämnmod. Att demonisera någon hjälper föga och det är bättre kolla bakomliggande orsaker, jobbrist i rust belt, amerikaners kyrkogående mm

Den där svingen vid 0:36, där blir det en kameravinkel så åtminstone jag upplever den sanslösa klubbhastigheten. Minns att de för några år sen lyckades få till nån vinkel på DJ’s sving så att man såg den brutala speeden, tror det var på Memorial. Annars tycker jag oftast att det inte ser ut som om de slår så hårt, Rory undantaget.

Finns ju ett mindre smickrande klipp på Trump där han får en socket 20 meter från green och skickar in bollen i en buske. Det kan ju å andra sidan hända vem som helst av oss här också…

Den som tror att en sådan där video är “au natural” skall nog tänka igen. Valda klipp. PP. Etc.

Hände mig senast igår faktiskt. Intressant hur wedgar kan bli så dåliga på så kort tid.

1 gillning