Du läste mitt inlägg i dagens runda tråden? 0 greenträffar på Varberg Västra på 4 försök från 75 meter… Dåligt är en komplimang…
Hatar när man börjar fundera på om hybriden kommer närmre…
När vi var på The Island för många år sedan var det nån som puttade ftån 80 meter, man kanske skulle ta efter.
Putta från 80 funkade bra på Vesterby.
En bra hybrid har onset så det tar ju bort lite av risken för socket.
Socket-Master har fö. stoppat i sina hybridjärn igen. Han behöver dock köpa till en hybridwedge.
En Alien kanske?
Egon
Jag tyckte att han var onödigt inställsam.
Jag har slagit fler sockets i år än under mina 10 aktiva år 1992-2002. Så där sympatiserar jag med Trump.
Bara igår så råkade jag halvtoppa en lob wedge så bollen for rakt över green och en meter ut i skogen. Så trist. Kostade tre slag. Marginalerna är verkligen små i golf.
Har slagit bort en boll från foregreen så vet hur det känns.
15 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Top 10 i Stockholm
Kommer bli nice.
Tröja?
Känns som det blivit ganska stort med golf-content på youtube.
En del är dessutom ganska underhållande och med bra produktion.
Bryson är kul, gillar breaking series på random golf club
Kvaltävlingen till pga med blandat proffs / youtubers var kul
Shields/finch ok men mest som reseprogram
Vad kollar ni på?
Svingtips. Tom Saguto gör det lite spirituellt, kul. Men eftersom jag har svårt för forced merriment har jag svårt för youtubegolf. Det skall vara jävligt roligt i så fall och jag har inte hittat nåt sånt än.
“Problemet” är att Saguto lär ut en lite annan sorts sving och det kan skära sig mot andra instruktioner.
Inte skär sig, det komplicerar skulle jag säga
Det är väl egentligen mest viktfördelningen i baksvingen som skiljer iofs. Jag tänkte att jag skulle försöka testa hans idéer men det känns inte lika naturligt och “fritt” som en klassisk sving.
Egentligen tror jag att han säger att man ska behålla vikten på främre benet för att man inte ska svaja och bli tvungen att vrida upp ordentligt. Gör man det ändå så är det nog mest hämmande.
För en som inte ids kolla alla videos: Är Saguto en sorts stack-and-tilt?
Ja precis, jag som inte spelat på massor med år visste inte vad det var först men så verkar det vara. Han säger dock inte det rakt ut i sina videos.