Tips från coachen.
Sluta testa Youtube tips. Det sätter bara griller i huvudet och rättar fel saker.
Ta en lektion istället!
Funderar på att ta mitt livs första lektion. Men jag tror jag sparar det till våren.
När jag provade ut mina P790 så fick jag ändå lite insikt. Svingade outside in runt 5 grader. Tror ändå jag har kommit tillrätta med det nu dock. Iaf det värsta.
Det jag känner nu är väl att jag slår väldigt högt. Och att jag kanske borde ha vågat välja P770. Tycker P790 är lite knepiga att få rätt längd i. Slog en perfekt järn 8 145 meter pin high idag. Men sen slår jag en perfekt järn 9 några meter kort på ett 125 meter långt hål. Det är lite hit och dit med längden kan jag känna. Kan lätt sticka 10 meter extra utan att man fattar varför.
10 m fel i längd skulle jag säga är ganska lite. Måste finnas saker som är viktigare att fokusera på om du ska ner i hcp?
Kör du statistik? Vad har du i följande?:
- % up and down
- antal puttar
- % greenträffar
- % fw träffar
Ska börja föra statistik framöver. Har inte spelat så mycket på riktiga banor under semestern.
Känslan är att det är långa utslag och puttningen som är sämre än det andra. Särskilt svårt att slå från tee har jag när det är blint. Gena över en dogleg, över ett krön osv.
Mitt förslag i en annan tråd, om en j2, var seriöst. Givetvis skall du öva driver men en modern j2, typ hollow driving iron, är inte alls en dum grej att ha om man gillar långa järn. Dvs ngt i stil med U505 och motsvarande senare modeller (från olika tillverkare).
De är skapligt lättslagna och borde man kunna trycka iväg 200+ meter om man slår en j8 cirka 140/145, som du skrev i ngt inlägg.
Akta dig för fairway
John Daly!!!
Behöver inte se den för att veta att han inte lyckas. Han överskattar sin förmåga konstant och det är inget roligt att titta på (det gör alla andra golfare också)
Jag tyckte mest det var intressant att höra “Bones” resonera.
https://www.youtube.com/shorts/FcVq-epuJjc
Imponerande.