Man är väl masochist…
tips till era fruar
… köper man klubbor för spelaren man är eller spelaren man vill bli?
eller kanske för spelaren man var.
Man köper klubborna man vill ha.
Det tog till 61 års ålder innan jag köpte klubborna som jag kanske borde ha. T200/350 med Tensei grafitskaft. Inte fullt ut stekpannor. Det får komma vid 70, eller aldrig.
Innan dess: AP2/718, CB704, TA845, … dvs nya spakar ungefär vart 10:e år.
15 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Allmänt om klubbfitting
Jag kan avbryta dig vid den första meningen- det var mer en filosofisk tanke.
Jag förstod det, men jag tog chansen.
Filosofi är bara bortkastat flum om man inte tål sanningen.
Egon
Kan man hamna i ett parallellt universum?
Copilot är skeptisk, Chatgpt öppnar för möjligheten
“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum—even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there’s free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate.”
— Noam Chomsky
Ett ganska intressant påstående/citat. Är det så att vi själva, samhället i stort alltså, placerar oss inom en sorts acceptabel ram hela tiden? Ramen ändrar givetvis form efter hand men det är förenat med viss risk (bildlikt i alla fall) att placera sig utanför ramen i diskussioner?
Inte uttalat kanske men jag tror att det indirekt definitivt finns sådana ramar. I Sverige är paradigmen att traditionella kön inte behöver gälla, och så är det inte i andra länder, utan att preferenserna rent evolutionäet borde vara annorlunda som snitt.
Sociala medias roll i det här med då de här ramarna är intressant. Budskap sprids lättare över gränser.
Frågan är sen vilka som sätter ramarna.
Det bör det finnas, en identitet inom ramen där liknade tankar/regler är accepterade.
Sedan beror det vem som bryter dem, lite av kejsarens nya kläder, ingen sa något för att inte vara idiot o skilja sig från mängden…ja tills någon sa något.
Idag funderar jag på att mitt intresse kanske inte ska gagna andra som inte har skam i kroppen.
Jag har div. golfklubbor liggandes. 3-4 nästintill oanvända wedgar, lika många dito trä3 och 7-8 järnset. Om jag skulle ge bort en del (jag har gett bort mycket tidigare) så vill jag inte ge till de som aldrig ens tänkt tanken att köpa klubbor. Ni vet såna som tar allt de kan få … om det är gratis.
Jag är inte snål och jag är inte ekonomisk heller, jag vil bara inte göda folk som är det. Tänker jag fel?
Egon
Nope
Gynna någon som verkligen uppskattar
Jag är precis som du i det fallet! Billigt till rätt person, fullpris till snikna “traders” och dylika figurer…
Sen har man ju faktiskt betalt själv för grejorna och det känns inte som en förlust direkt, att de står i förrådet. Visst, de kan komma till bättre nytta … men ändå.
Egon
Som redan skrivits: Ge bort eller sälj billigt, till “behövande”. Övriga betalar marknadspris.