Nr 46
Håller med, har aldrig uppfattat det så heller. Vinnarskalle är en som gör allt för att vinna.
Då trillar vi in på annat. Den som gör allt men ändå inte vinner… vad är h*n?
Egon

Vattenmannen:
Old-T:
Ah, jag verkar ha missuppfattat termen vinnarskalle.
Inte visste jag att det helt enkelt betydde att det var huvudet som satt på en vinnareHåller med, har aldrig uppfattat det så heller. Vinnarskalle är en som gör allt för att vinna.
Egon
Fortfarande en vinnarskalle, förstås. Om hen verkligen gör allt för att just VINNA.

Egon:
Vattenmannen:
Old-T:
Inte visste jag att det helt enkelt betydde att det var huvudet som satt på en vinnareHåller med, har aldrig uppfattat det så heller. Vinnarskalle är en som gör allt för att vinna.
Egon
Fortfarande en vinnarskalle, förstås. Om hen verkligen gör allt för att just VINNA.
Ok, Anders är nog inte där!?
Den som gör allt … riskerar att förlora vilket sannolikt är vad många som tappar sista dagen råkat ut för.
En vinnarskalle är, för mig, den som utan att vara den bäste lyckas med att vinna enbart på den meriten att h*n inte är rädd för att misslyckas.
Tiger och Scheffler är inte aut. vinnarskallar bara för att de vinnit massvis av ggr. De är helt enkelt bara bättre.
Egon

Vattenmannen:
Egon:
Vattenmannen:
Old-T:
Egon
Ok, Anders är nog inte där!?
Den som gör allt … riskerar att förlora vilket sannolikt är vad många som tappar sista dagen råkat ut för.En vinnarskalle är, för mig, den som utan att vara den bäste lyckas med att vinna enbart på den meriten att h*n inte är rädd för att misslyckas.
Tiger och Scheffler är inte aut. vinnarskallar bara för att de vinnit massvis av ggr. De är helt enkelt bara bättre.
Egon
Gillar din definition. Och håller verkligen med om Tiger och Scheffler, allra helst den senare.
Tiger i US Open mot Rocco Mediate. Det är den 100%iga definitionen av vinnarskalle.
Absolut, men han var ju liksom ändå bäst. Vinnarskalle eller inte.
Rent krasst kan man nog påstå att ALLA som spelar på de större tourerna är vinnarskallar i någon paritet.
Precis! Annars hade de inte hamnat där
jag vill mena det ja. Det är ett ganska litet nålsöga, lite som att komma till och spela i NHL.
Åh, har vi kanske ett nytt samtalsämne?
Vilken sport är smalast i toppen, dvs färst antal utövare i toppen jämfört med totalt antal utövare?
Kanske lite svårt att säga vad som är toppen i t.ex. fotboll men NBA, NHL etc.

Åh, har vi kanske ett nytt samtalsämne?
Vilken sport är smalast i toppen, dvs färst antal utövare i toppen jämfört med totalt antal utövare?
Kanske lite svårt att säga vad som är toppen i t.ex. fotboll men NBA, NHL etc.
Herrarnas stavhopp just nu. Toppen består av en person!!!

Men vad f-n, kunde du inte hållit truten ett tag iaf.
Döda hela ämnet med ett inlägg

Berra:
Men vad f-n, kunde du inte hållit truten ett tag iaf.
Döda hela ämnet med ett inlägg
Dock är ju antalet utövare relativt få.
Att vinna då man går i ledarboll skulle jag påstå kräver en vinnarskalle. Det krävs inte för att komma 7:a från en 23:e plats. Har ni hört den berömda intervjun som Curtis Strange gjorde med Tiger då han var sprillans på touren? Har ni sett dokumentären om Annika och vad som sägs om “lagom”? Oftast är lagom en jäkla framgångsfaktor men inte då man Ska Vinna.
Toppen är för mig inte att det bara finns absolut en person eller ett lag där.
- “you´ll learn”
Är det den?
Japp
Typ famous last words…

Toppen är för mig inte att det bara finns absolut en person eller ett lag där.
Jag tycker jag känner igen den här diskussionen.