Fyra svenskar nära toppen i alperna, ingen klev fram. Den av dem som låg bäst scorade sämst.
Fast ingen av dessa fyra svenskar hade sämre resultat än segraren sista rundan.
Såg på Facebook att det finns en svensk med vinnarskalle! Birdie-birdie finish!
Grattis Puttaren till vinst i Press-SM!
Han är inte svensk, han är ju Hallänning!
Ingen på de större tourerna, men några svenskar låg bra till, kanske främst Pontus Nyholm som med en stark sistarunda kunde fixat PGA-tourkort men gör sämsta rundan för vecka. En ung svenska, Bringner, ligger precis bredvid green på 72:a, för att göra sitt bästa resultat på damernas europatour, gör nog sin sämsta cip för året. Sjöland på herreuropaseniortouren.
Det gameface som Billy Ho visade på 18:e… inget som direkt lärs ut i våra skolor, eller i våra idrottsklubbar. Ni som tävlat i individuella idrotter(jag var bara bäst i skolämnen), fanns det nån mental träning i att vinna?
Fahrbring… spelar riktigt bra till 15:e. Ok slår snett på 15:e, resulterar i en lång parputt. Missar och det obligatoriska svenska huvudhänget. Inget signalerar, ok. En miss, nu gör vi birdie på nästa. Istället, två över fyra sista. Tankens kraft, visa med hela ditt kroppsspråk att ”det skall gå”. Inbillar mig att det skulle hjälpa. Såg inte en sekund huvudhäng från Hidalgo.
Tack. Missat det här. Jäkla kul. Det är ju så nära Major vi vanliga dödliga kan komma. Det och EM som jag vann för några år sedan.
Faktiskt, det lilla jag spelat med dig, skulle inte se dig huvudhänga för en puttmiss fyra hål innan sista en turnering som du verkligen vill vinna.
Du menar mannen som gett chokningen ett ansikte
Genomklappning om jag får be.
Och det där var några år sedan.
Lindblad, de andra höll inte sista nio. Hon verka vara lite full i fan.
Får vi se Norlander och Svensson. Svensson är ju den enda herre med vinst på premiumtour i år, kan tro han håller. Eller om det blir huvudhäng på första bogeyn sista nio och en till. För Norlander är ju rundan viktigare.
Hellgren på Asian, OK, Lemke not ok.
vinnarskalle idag+5 not…
Forsström 10a. Bästa på mycket länge
Men de två Svenskar som låg bäst till. Söderberg och Lemke rasade. Ingen vinnarskalle förra veckan. Får se kommande.
Ah, jag verkar ha missuppfattat termen vinnarskalle.
Inte visste jag att det helt enkelt betydde att det var huvudet som satt på en vinnare
Hade ju internettorka i helgen så jag kollade lite gamla inspelade grejer på Tivoboxen. Tiger då han vann Tour championship 2018, där kan man snacka vinnarskalle trots att han då inte hade vunnit på mycket länge. Placerade den alltid rätt, missade på rätt ställen. Om nåt slag gick honom emot, inte en min av irritation oftast, nån kort ilsken då det var lite extra snett men sen fullt fokus. Han SKULLE vinna. Lite som Seve från totalt omöjligt läge på Omega masters då Billy Foster försökte övertala honom att lägga fram. “you are the caddie, carry the clubs, i’m the player, piss off and give me yardage”… för att inte tala om “it is”.
?
Masters 86 16:e hålet, bollen i luften
Jack Nicklaus JR : “Be the right club”
Jack Nicklaus SR : “It is”