Inte abnormt, pro mätte lite och sa att jag hade lite längre underarm vilket var bra som hävstång i golfswingen.
Har sett artiklar om detta på nätet tidigare.
Fimpen kommer man ihåg. Var ofta i det lilla gymmet på gymnasieskolan, vägg i vägg med bordtennislokalen där jag hängde.
Jag och kompisen försökte tillsammans lyfta stången med fimpens träningsvikt för bänkpress, gissar det var kring 200kg. Spinkiga tonåringar som vi var klarade vi det inte.
Jag har sannolikt lite längre armar än standard men å andra sidan nog aningen mindre händer än standard. Sedan sitter nog armarna längre ifrån varandra än standard. Huruvida just mina underarmar är längre än std har jag ingen aning om.
Längd: 174 cm
Span: 189-190 cm om jag sträcker ut ordentligt.
Underarm (armbågspets till handled + hand): 30+ 19 = 49, vilket kanske är längre än std?
Hela armen (armhåla, fingerspets): 75-ish cm.
Idag är det ostbågens dag men jag måste välja annat till middag. Kylskåpet räckte till en smoothie på avokado, färsk spenat och päron. Och en proteinmousse.
Och det skall uppmärksammas genom förtäring av
.
Asså… jag ÄLSKAR Cheez doodles från OLW. Standardvarianten, inte något crunchy med för stark kryddning. Estrellas ostbågar duger inte heller.
Min mage skulle nog slå bakåt om jag äter ostbågar nu men efter en riktigt varm dag på golfbanan är det supergott.
Stig-Helmer har förstört min aptit på ostbågar
Haha… Hälsoresan?
MeToo
Nu har det gått 1 vecka så i morse vägde jag in på 90,7 kg istället.
Nu går det trögt.
Tot. 7kg ner och 3snäpp i bältet.
Min extra ”dubbelhaka” under den vanliga är borta.
Träningen har blivit lidande. När orken tryter drabbar det problemet sen tidigare, som har varit att ta sig dit.
Väl där går det bra. Har fortfarande tryck i musklerna.
Egon
Kroppen försvarar sig. Orkar inte, har inte lust, tar det imorgon. Rätt underlig den mekanismen , pådyvlar lathet vid lägre kaloriintag. Till slut vinner samvetet och man aktiverar sig ändå.
Ja, gå på lokal o dricka öl här jag ju list med.
Egon
Apropå ostbågar
Det där påminner om osten Edvin. Nån med Linköpingskontakt, lever Edvin än?
Då har ytterligare 1 vecka gått och vågen har flyttat sig från 90,7 kg till 89,0 kg.
Still nothing.
Har nått en platå. Typiskt för Mars. Har väldigt svårt att motivera mig för ståndaktighet på kvällarna och det är mycket socialt. Kvällspromenader är enda räddningen f.n. men jag är så jäävla less på att dra på mig vinterkläder… suget efter annat än morötter är helt i klass med suget efter cig.
Vägde mig första gången på ca. ett halvår.
På viktfronten intet nytt, knappa 81kg med kläder på.
alltså en lättviktare