Vikttråden

1 gillning

SN leder överlägset isf.

Är det du Janne Guillou? :smile:

Ja, jag är ju urtypen för en vänsterbliven KGB-asset.

Snabb koll utan måttband. 188(189) ish wingspan.
Och 174 lång vid kontrollmät. Så inte riktigt 190 span men kanske om jag sträcker ut ordentligt.

Så apindex blir bara 14(15). Aningen klent.

19,3%

Tydligen hade jag gått upp något kilo nu igen så i morse vägde jag in på 93,9kg.
Nu blir det ett ryck denna vecka så får jag se hur mycket jag tappat till nästa måndag.

85kg, varken tunn eller fet utan lagom enligt mig.

Jag är också lagom enligt mig.

1 gillning

Jag är alldeles för fet

Ingen som hoppat på Ozempic? Om man nu ska kalla något för “mirakelmedicin” så verkar Ozempic stå som kandidat högt upp på listan.

1 gillning

Jag är för kort.

Jag står på Ozempic för db2, gick ner 10 kg första året. Nu står det still.

1 gillning

Kollega på jobbet:
ADHD-medicin gav ”fel” metabolism. Han kulminerade vid 115kg.
1 år Ozempic = 82kg.

En helt annan människa som i princip inte tränar nåt nämnvärt eller äter ”ris o kycklingfilé” varje dag. Ingen slarver utan mer normal ”jag äter vad jag känner för-Svensson”.

Han hade fö. samma ”fluff” som jag har/försöker bli av med. Inte nån stor ölbuk och obefintlig röv utan mer att det sätter sig/växer på ben, röv och runt midjan.

Egon

Jag har läst någonstans att Hogan hade högt apindex och att det därför är svårt att härma hans sving.

Jag kan meddela att det är svårt även med ett :orangutan:-index i toppklass. :rofl:

lite som mig oxå

Bra start på veckan men det är alltid bra start. To-lö. skall räkna ut hur dåliga de är, har alla data.

Lite mer specifikt, nån som tränar styrka morgon? Hur undviker man att ha ett jävla sug hela dagen efter det?

Längd 186 vingspann 195.
Förhållande underarm vs överarm ger att underarmen är lite längre vs “standard”.( Skjortor lite längre ärmar)
Någon pro som nyttjades mena att en längre underarm ger bättre hävstång vs kortare.

Fan, var tvungen att testa och mitt apindex är måttliga 8. Längd 189 cm och vingspann 197 cm. Det enda jag har lite svårt att hitta i klädväg är jackor och skjortor för ärmarna brukar vara lite för korta.

Är du säker på att det är underarmen som är abnormt lång?

Vad gäller långa vs korta armar så tänker jag att en kort arm är lättare att hålla styr på. Nackdelen med långa hävarmar är ju också att det kräver mer kraft. Är ju en stor fördel att ha korta armar (och stor mage!) vid t ex bänkpress.

Apropå det. Kommer ni ihåg den här liraren?