Vikttråden

Lås in kexchoklad till sommaren😜

Snart en redi skåning

Jag gav påpassligt bort överblivet godis, snacks och ostar idag. Det blir bara för mycket.

2 gillningar

Kan ha skrivit det annorstädes, men 5 kilo ner sen förra årets nyårsvägning i 5 cm smalare i midjan. Hoppas på lika mycket ned till nästa år.

1 gillning

+30kg sen 2015.
+6kg sen 2014.

± 0 2025 fast på 85,5 kg

1 gillning

98,3kg.. inte långt från en redig skåning nu.
Målet är att gå ned 5kg innan golfsäsongen.

Vad hände 2014-2015?

Jag gissar på att han gick ned i vikt.. :zany_face:

1 gillning

Hehe, mitt midjemått växlar sällan mer än 2cm … över midjan är en annan femma. :rofl:

Egon

1 gillning

Sexträning!
Det har länge varit känt att sex är bra träning, men ända tills nyligen har ingen undersökning visat HUR bra träning det är, dvs ingen visste hur mycket kalorier som gick åt till de olika övningarna.
Nu, för första gången presenteras en tabell som visar hur mycket som går åt.
… Varsågoda!

… TA AV HENNES KLÄDER
Villig……………………………..12 Kalorier
Ovilig…………………………………..187 Kalorier

KNÄPPA UPP BH:N
Med båda händerna…………………..7
Med en hand…………………………..12
Med tänderna………………………….85 Kalorier

TRÄ PÅ EN KONDOM
Med erektion……………………….6 Kalorier
Utan erektion…………………….315 Kalorier

ÖVNING
Försöka hitta klitoris……………. 8 Kalorier
Försöka hitta G-punkten…………92 Kalorier

STÄLLNINGAR
Missionären…………….12 Kalorier
69:an, liggande………..78 Kalorier
69:an, stående……………………112 Kalorier
Skottkärr………………………216 Kalorier
Bakifrån (doggy style)………………………….326 Kalorier
I ljuskronan…………………912 Kalorier

ORGASM
Riktig………………………..112 Kalorier
Fejkad……………………….315 Kalorier

EFTER ORGASM
Ligga och kramas…………….18 Kalorier
Gå upp direkt…………………36 Kalorier
Förklara varför du går upp direkt…………………816 Kalorier

ATT FÅ EN ANDRA EREKTION
Om du är:
20-29 år……………………….36 Kalorier
30-39 år……………………….80 Kalorier
40-49 år………………………124 Kalorier
50-59 år………………………972 Kalorier
60-69 år……………………..2916 Kalorier
70 och uppåt………………..Döden

KLÄ PÅ SIG EFTERÅT
Lugnt………………………….32 Kalorier
Snabbt………………………..98 Kalorier
Med hennes pappa knackandes på dörren………1218 Kalorier
Med din fru knackandes på dörren……………….3521 Kalorier

1 gillning

85.1kg. Skumt borde vara några kg mer om sedvanliga viktkurvan med boost i vikt under vinterhalvåret följdes som tidigare år.

Om jag nu sent omsider fåttt lite motivation till ett Vikttråden-projekt så gäller det smida medan järnet är varmt. Körde ett lätt pass i gymmet också, i går och i förrgår. Har växlat till ite fler benrelaterade övningar än jag tidigare pysslat med. Skall hålla mig på lite lättare belastningar och lite fler reps, märker jag.
Skottade dessutom två uppfarter också, cirka 200 kvm totalt. Iofs med slunga (handjag hade tagit timmar) men 30-40 minuters baxande av 85 kg motorspade tar i alla fall lite grand och det är alltid lite fixande med skyffel före och efter.
I dag skall det bli 10k steg.

80,8 kg…
Rörelse, nya kneget innebär betydligt mer knallande vs förra. Det har nämnts att 10000 steg är inget ovanligt. Och går man så brukar det inte finnas något att stoppa i munnen i närheten.
Ändrad vana sedans höst/vinter. Gå upp. kaffe med macka har blivit kaffe sedan vänta 1/2-1 timme innan något stoppas i munnen.
Snart grillsäsong och dax för boost av lite vikt.

Slutade äta godis för styvt två månader sedan. Resultatet? Jo, tack - tre komma tre kilo!!!

Åt fel håll tyvärr … :frowning:

Tre kilo muskler är inte fel.

1 gillning

Du får byta ditt sista l mot ett t så är vi närmare sanningen …

1 gillning

Två och en halv månads bortavaro från all slags “träning” och mycket hemmavaro har varit lite en utmaning. Kylskåpet är fullt accessbart med höger hand…
Det har blivit långa promenader med armen i mitella dagligen. Har faktiskt funkat hyfsat. håller vikten, och kan köra core och ben “med kroppsvikt” . Nåt kilo har väl rasat ner från överkroppen till midjan… men är rätt nöjd. I alla fall typ 5 kilo mindre än vad jag låg på förra året vid den här tiden.

1 gillning

Morgon check…77,3kg. Och det är då inget positivt iom att “varit sjuk” har lakar ur kroppen ordentligt.
Fast en nedåt gående trend fanns innan ,sjuk. Den har bara accelererat nedåtgåendet.
Mål uppnå 80-82kg till sommaren.

75,3kg, men förhoppningsvis bottnar det nu.