74 kg. Men har kommit igång med styrketräningen rejält så förhoppningsvis är det lite muskelmassa också.
Är 184 cm. Tror att jag skulle vara riktigt lean vid 67-69 kg, så det är väl det kortsiktiga målet. Men egentligen skiter jag i siffrorna, det är hur det ser ut i spegeln som spelar roll. Kan gärna stå kvar på 74 kg också, om 5-6 kg fettmassa kan omvandlas till muskler.
Hehe, 63 kilo var jag nere i, 187 lång efter första sommaren jag spelade golf, i början på 80-talet. Hade inte tid att äta… 30 kilo sen. Nej, nu bara 27!
Sub 70 kg på 184 cm? Jeezez. Jag har som minst vägt 68-69 kg i vuxen ålder och jag är 174 cm. Då, för många kilo sedan, var jag riktigt trimmad och tunn.
69kg en gång i tiden, 72-74 då madamen kom in i mitt liv, nu sommartid ofta ca 82-84kg vintertid 84-88kg. 186,5 cm kort, har krympt 0,5cm …är kortare än min yngsta…
Tunn , trimmad.. not so much. 18 år och 58kg småfet på 173cm. Mindre fet 10år senare och matchvikt på 70kg. Höll 75-80 ganska länge under årtionden men i början av året var det 93 med tillhörande badring. Hade jag fått gubb-buk hade jag kanske inte brytt mig men fulfet är inte kul. April 80kg och nu sub 80. Det går trögt och snart ska jag börja pumpa muskler igen.
Sub-70 på 184 cm kanske låter provocerande, men faktum är att jag på mina nuvarande 74 kg inte är så slimmad som man skulle kunna tro. Jag har problemet, som tydligen inte är helt ovanligt bland män, att den sista fettreserven sitter runt buken. Under min viktresa nedåt har ben och armar blivit betydligt smalare; vid ett ordentligt armpass på gymmet kan jag exempelvis få blodådror som verkligen “poppar”.
Men bukfettet sitter kvar. Därför måste jag ner mer.
Milen har jag som bäst gjort på 42:16, men det var för 3 år sedan innan min hälsena började spöka (har fortfarande problem). Nu spelar jag innebandy men vågar inte mig på rena löpturer.
När jag var ung men fullvuxen på längden, låg jag på dryga 70 kilo. När jag var 32 år tillbringade jag en vinter i alperna med daglig skidåkning och lite programmeringsarbete på kvällar och när det var storm.
Jag gick upp 8-10 kilo under denna vinter (1994), bara muskler. Det mesta på benen men även lite överkropp, troligen tack var att det ibland blev mycket bära skidor under långa “promenader” samt stakning när det skulle åkas på skrå. Samma midjemått före och efter, vissa byxor var dock lite tajta över låren.
Sedan dess har vikten varit densamma.
Trodde vid hemkomst att jag skulle kunna vara med i täten på Rösjöloppet då jag kom tillbaka från höghöjdsvistelsen i Alperna, men ack vad man bedrog sig, sprang de 5,7 kilometrarna på nästan 23 minuter. 8-10 kilo extra vikt att släpa på var märkbart, hade som mål att vara under 20 minuter vilket skulle givit en topp-10 plats. Året innan kom jag in på 20:e plats och tiden då var kring 21 minuter.
Nästan exakt min bästatid, från ett annat millenium.
(Halvmaran på 1:35. Maran 4:09(Hade lätt kunnat komma ner mot 3:30 om jag sprungit ett gäng år tidigare. Tiden är från 2010, 85 kilo eller nåt tung. 1989, den första av mina två, hade jag 4:10 men då var jag sjukt rädd för distansen, spurtade de sista 5 km. Nu springer jag ytterst sällan typ 5 km))
Ett litet udda inlägg i denna tråd, även om det handlar om vikt.
Ikväll har jag gått upp 2,5 kg.
Jag var bjuden på restaurang med buffe för att syrrans barn fyller år och när jag åkte hemifrån stod vågen på 90,4 för att sedan ha gått upp till 92,9 när jag kom hem 4 timmar senare.
Haft nån vecka här och där sedan detta inlägg i september som inte alls gått bra. Ska inte komma med bortförklaringar, men jobbresor där det bjudits på massa mat & fika m.m. har bland annat påverkat. Men har skärpt till mig och gått tillbaka till bättre vanor igen direkt efteråt, det är huvudsaken. En tillfällig svacka ska vara just det, tillfällig.
Nu visar vågen 71 kg. Fortfarande ganska mycket fett runt buken. Det är (tyvärr) det enda stället jag inte känner mig smal på just nu.
Efter att ha ätit upp mig under julen är det dags för ett återbesök här.
97,7 kg visade vågen när jag vaknade idag så från och med nu får det bli ett uppehåll med choklad under några veckor.