Hmmm svårt detta ,måste få i mig mer ,samtidigt har man börjat komma igång vilket även det förbrukar energi. Äter lite men ofta med en " större" måltid per dag ska nog ordna detta. ( Magsäcken har nog krympt)Jobbet, har fått ordna ett hål längre in på bältet. ( Jobbat 75 %)Helt " sjukt" är nere i runt körkorts vikt. 74,x.
Har gått trögt nu i Mars-April. Står och stampar runt 88-89 kg. Helgerna är bovarna, blir alltid något kontollsläpp och då slinker 7-800 extra oönskade kalorier ner lätt. I och för lär lär det vara något eller ett par kilo mer muskler nu efter att träningen inte längre är obefintlig.
Nu går jag all in i två veckor så det blir lite ordning på vardagen.
Mest nöjd att bottnat(73,5 kg)och stabiliserats ovan det. 74-75 kg.
Ner från 104 till 98. Fått ny medicin mot reumatism och med mindre inflammation har jag blivit mer rörlig.
Siktar på 90.
Samma startvikt som mig.
Jag skall från cirka 94 till cirka 77. Sub90 är inom räckhåll, typ 2-3 veckor bort. Sedan bara ett halvår kvar till 77-ish. Tar cirka 0.5 kg/vecka, snabbare än så är inte hållbart.
Apap. 0,5 per vecka är jättesvårt att kolla av. Lyckas du blir jag imponerad faktiskt. Själv varierar jag 1 kg upp eller ner, varje dag. 10-15 kg tapp på 2-3 månader är lättare att utföra och är lika hållbart i längden. Magsäcken krymper drastiskt under den tiden så det blir svårare att frossa när målet är nått. Många gånger fortsätter man tappa efteråt för man fortfarande är i underskott trots att man inte längre anstränger sig.
Jag är benägen att hålla med dig. Men att gå ner en viss vikt per vecka behöver inte innebära en linjär nedgång. Med 0,5 som exempel kan mycket väl första veckan vara det dubbla, eller mer, och sedan kan det bli stegvis stopp och nedgång. Sett över tid kanske man kan hålla sitt snitt i alla fall…
Det viktiga är att inte tappa sugen när trappstegen kommer! Det kan stanna en tid och sedan ta stora steg. Det andra viktiga är kanske att inte ställa sig på vågen var och varannan dag. En gång per vecka är lagom. Samma veckodag, samma tid (morgon, före frukost, tex).
Det är vätska mest. Det jämnar ut sig över tid.
Är lite sugen på att gå ner några kg själv faktiskt. Har gått upp från ~90 kg till 93 kg över de senaste 3-4 åren. Långsamt långsamt… Vore ju fint att hålla sig under 90. Nu kan jag inte riktigt ha storlek large på tröjor utan måste upp på XL. Kände även att de gamla shortsen jag hade i helgen när jag grejade i trädgården var lite tajtare än jag mindes. De är dock typ 20 år gamla… ![]()
Värst är väl att skidbyxorna och kostymbyxorna blivit lite trånga i midjan. Men sen vill jag ändå ha den där kvällsmackan innan jag lägger mig och den där ölen vid grillen innan middagen osv osv…
Jag menar det givetvis som ett genomsnitt sett över lite längre tid… ![]()
Har försökt den varianten förut. Det enda det leder till är ett låångt utdraget järnkollande på vad man stoppar eller inte stoppar i sig. En buffe och en ,två veckors slit är körda. Eller så ändrar omsättningen lite till nackdel eller så rör man sig lite mindre.
Nej, jag lyckades inte. Det betyder inte att det inte kan funka för en del.
Riva av plåstret fort, hoppa från bryggan, inte bita av snapsen.. är lättare tycker jag och funkar. Ger en boost också när man ser resultatet från vecka till vecka så mycket tydligare med.
Vägde mig första gången på ett halvår, drygt 81 med kläder på. Syftet var att väga hunden. Berra + hund 91,5
Tricket är att acceptera att man är människa! Ibland blir man sugen! Då ska man unna sig!! Fast inte varje dag, jämt…
Det jag tycker många gör fel på är att de ställer sig på vågen (varje dag) och upptäcker att den gått åt fel håll… Då tycker de att det är lika bra att ge upp!
Jag kan acceptera att jag haft tuffa veckor (av olika orsaker) och att jag då kanske slarvat, och vågen har följt efter. Jag kanske är +1 (eller +2) mot förra månaden men jag är ju fortfarande -10 jämfört med för några år sedan. Vinst för mig!! Jag kommer igen nästa vecka…
Som man är det väldigt lätt att gå ner i vikt om man undviker socker. Som sockerberoende är det grejen för mig.
Word!
Köpte så jäkla snygga och opraktiska golfbrallor i silke för länge sedan. Har funderat länge på om man skulle banta ner sig bara för att få använda dem en gång iaf. Hann inte med det innan jag gick upp i vikt. Ner 20 så går det..
Om jag slutade med kvällsmackorna och alkoholen på helgerna skulle jag antagligen rasa i vikt. Dricker inga kopiösa mängder men det blir ju en del tomma kalorier trots allt. Några öl där, en halv flaska vin här… Dock aldrig whisky eller annan starksprit längre. Smörgåsarna innan läggdags är också svåra att vänja sig av med. Får så svårt att somna annars inbillar jag mig.
Socker är jag faktiskt inte så förtjust i. Kan ibland vilja ha nåt litet sött till kaffet efter maten men annars inte. Dricker öht inte läsk och jag köper aldrig godis till mig själv. Kan ta nån bit från ungarnas lördagsgodis men inte mer än så.
Nej då är du inte sockerberoende.
Jag kan få för mig att köra 2 mil för att köpa godis på macken för att affären va stängd.
Du får sätta någon låsfunktion på bilen a går ej att starta vid sockerbehov