Viaplay

Har nåt som heter tv stor via telenor och en del viasat är med där, film och serier eller nåt men det är en liten den av de 60-70 kanaler som ingår, varav jag kanske tittar på dryga en handfull. Det paketet ligger på 299:- i månaden så fortfarande mycket under det som det pratas om o tråden.

Jag kan nog tänka mig
To,Fr: 50kr
Lö: 75kr
Sö: 100kr

Nu hade de iallafall råd med rättigheterna för Champions League igen……

Har samma via tele2

Har haft en månad Viaplay total, för att se PGA och US Open.
Skulle säga upp nyss, men då fick jag erbjudande om tre månader för priset av en. Det blir 233:- per månad och kan det ju vara värt, speciellt mht att jag ändå tänkt kolla BO.

1 gillning

Gick såklart inte att säga upp viasat sport via webben….

Det är väl det normala, man måste ringa och sitta i telefonkö någon timme för att säga upp abonnemang.

… verkar ju vara ett företag värt att sponsra…

Jag har haft viaplay tidigare och kunnat stänga av via webben. Vad är skillnaden?

Viasat och Viaplay är två helt skilda bolag. Viaplay har en helt ok kundtjänst via chatt.

1 gillning

Har haft viasat sedan -99 då jag satte upp parabol på huset.
Någonstans runt -10 gick jag över till Apple TV… eller iaf. en dån där liten puck som gav mig Viaplay, Netflix o lite fler appar. Gen2 tror jag.
För ett tag sedan så aviserades det att den var för gammal då en chromecast köptes in. I samma härad gick viasat/play över till att heta allente och en ny app såg dagens ljus. Eftersom jag inte har ”äkta” smart-tv har min Apple-puck varit en livlina.

Nu sitter jag här med chromecast, appar och kan se det mesta. Jag betalar för Viaplay men får mer än jag nånsin fått förut iom. allente. Tom. TV4 (till mitt förtret).

Jag säger inte att det är bra, billigt eller så utan mer att det är bekvämt. Någonstans runt 500 für alles som jag kan behöva.

Egon

:rofl:

2 gillningar

Ryktas lite om att fler höjningar kommer. De har inte gått ut med priset som inkluderar Champions League än

Skaffade lite oväntat viaplay golf för gårdagens golftittande, tack vare ett bra erbjudande från Allente. Installerade viaplay appen i tv-boxen. Det laggade som sjutton, provade inloggning via browsern i lap-topen. Det laggade ordentligt. Provade mobiltelefonen, det funkade jättebra utan att det laggade. Castade till tv:n.

Boxen och Mobilen kör Android, Lap-Topen Windows-10. Egendomligt.

Jag hade påtagligt lagg också sista nio i natt. Laptop, Windoze, FF. Jag har inte kollat hur bra internet det är (här i :spain:) men ishockey/SHL har funkat fint.

Det blev att jag beställde Viaplay Golf till slut, även fast jag avskyr bolaget. Streamade via laptopen. Allting fungerade problemfritt fram till att Rory skulle slå den avgörande putten på 73e hålet, då blev hela sidan grå och ett felmeddelande dök upp :joy: Som tur var så räckte det med att uppdatera sidan så startade sändningen igen, och Rory hade inte hunnit slå än. Vet inte om det kan ha varit någon överbelastning? Var en lustig tajming i varje fall..

Tittar lite nu då jag inte har något bättre för mig.
Är ohyggligt missnöjd med viaplay golf, det laggar hela tiden.

Är hemma hos brorsan, kollade hastigheten med bredbandskollen
Nedladdning: 260,73Mbit/s, uppladdning 255,26Mbit/s

Var är problemet ?

Letar jag upp någon fulstream funkar det mycket bättre.

Laggar inte för mig. Kör via en ATV över WLAN. Ligger på cirka 80 Mb/s DL och UL och på cirka 20 ms.

Laggade inte tidigare idag heller, då med FF på en Windoze-laptop.

Loggade ut från viaplay och loggade in igen, nu funkar det bättre.

1 gillning

Haha, skulle inte förvåna mig om de som senast loggade in hamnar först i streamingkön medan de som varit inloggade längst tid hamnar sist.

Som vanligt straffas de trogna kunderna medan de otrogna eller nya kunder belönas :laughing: