Viaplay

Ap ap, TV6 är faktiskt ingen gratiskanal längre. Men ingår i princip i alla baspaket så den vanlige tittaren har inte märkt av det.
Sitter du ute på landet och fortfarande ser tv via tv-mast så är TV6 numera bara flimmer i rutan.

Edit: Tv6 blev betalkanal 2021-10-01

1 gillning

Och där kom - precis som väntat - chockhöjningen även för befintliga kunder fr o m 1/2 2024

En liten fråga angående PPV.
Vad skulle ni säga vore “skäligt” av betala för 4 dagars Major?
200:-
500:-
1000:-

(Nu ska jag hålla i minnet min kamrat golfkrögaren sade. Det finns inget så snålt som golfare. Höj priset på burgaren med 10:- och de skriker i högan sky samtidigt kallt konstaterar att det gick ett halvt dussin V1:or idag)

2 gillningar

För British Open skulle jag nog kunna pröjsa 500 spänn om dagen. Kollar alla sändningarna, i stort sett från start till mål.

För övriga majors snarare 50 spänn om dagen.

Voffå sån skillnad?
Sändningstiderna eller annat?

Kollar mest Masters. Ligger så bra i tiden med golfsuget.

Bara så otroligt barnsligt förtjust i BO. Varit det sen långt innan jag började lira själv.

För en enda tävling. BO, RC, Players etc.
Definitivt 200:-
Kanske 500:-
Inte en chans att jag lägger upp 1000:-

Förstår inte varför värdelösa tv-nätverk skall husera golfen öht.

Se på F1, NFL etc som har sändningar i egen regi. Visst, NFL drivs av värdelösa DAZN just nu och var bättre tidigare men ändå en subscription model över säsongen man löser sen ser man hur mycket man vill och framförallt när man vill. Varför ett tv-bolag skall samla ihop tolv sporter till ett paket förstår jag inte när jag inte är intressearad av 95% av det dom sänder.

1 gillning

Vi är alla olika. Jag är fortfarande sådär allmänt sportintresserad så jag lika gärna kan sitta och slökolla två perioder på en SHL-match som lite snooker eller SM i kanot.

Däremot har känslan av sport är “viktigt” allt mer försvunnit. Det är bara fotboll, bandy och handboll som har den impacten numer, och då pga mitt Bajen-hjärta.

För mig fungerar därför ett paket alldeles utmärkt.

Hade dom bara haft all sport hade det varit hemma. Fanns en god gammal tid för några år sen där all golf faktiskt fanns på en kanal och den var rimligt prissatt. Det är kört idag.

Det här mitt paket. F1 för bonus-sonen. Fotboll och annat bös för mig. Handboll ingår iofs inte, men där ser jag ju hemmamatcherna live.

Kursivt på sidan du länkade till:
" Från 1 februari 2024 ändras ordinarie pris för All Sport från Viaplay & TV4 Play inkl. Allsvenskan till 849 kr/mån. Har du bindningstid eller rabatt ändras priset efter att dessa löpt ut."
Så du dig får en sur höjning du med…

Jag vet. Fick mail idag. Men vad fan, en femma om dagen kan jag stå ut med. Även om jag såklart också egentligen tycker att nästan 1000 spänn är mycket pengar.

Å andra sidan ser jag ju alla Bajens matcher gratis live.Så där “tjänar” jag ju lite.

Ett bekymmer där är att dom inte visar all golf och inte ens alla NFL-matcher. Bara som exempel.

Ett par timmar efter sändning har du på gamepass (NFL) möjlighet att se tre versioner av matchen. Full speltid exkl reklam (du får reklam om du ser live), 40 minuters version med alla spel eller 8min version med highlights. Jag brukar se 40’ av det mesta jag är intresserad av. Brukar väl bli 5 matcher per omgång ca. Kanske ser sammandragen av resten.

F1 säger jag inget om, Janne är grym och jag saknar honom. Men jag saknar inte Rydell om vi säger så.

Har Viaplay golf champions tour och damgolf t.ex? Majors? PGA touren? LIV ?

NFL pallar jag ändå inte se annat än sammandrag av. För utdragna matcher. Men egentligen är jag gubbkollare även där. Ligger jag och zappar i soffan kan det absolut bli en kvart hit eller dit.

Men jag har NOLL känsla för lagen och utgången av ligan.

Är man som jag bara intresserad av golf så blir ju priset smått bisarrt.

Brukade köpa över majors förut men skippat nog det nästa år.

Får väl köra discovery igen när PGA drar igång.

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Jag har Viasat sport golf som ett separat abonnemang för 179:- i månaden så det verkar fortfarande vara möjligt. Helt ointresserad av övrig sport :sunglasses:

1 gillning

Fast det går väl inte teckna utan nåt annat?