Vad dricker ni ikväll?

Öl? Var det innan ni kräktes i glasen?

2 gillningar

Igår champagne o amarone. Lite för mycket.

För mycket av det goda är underbart :wink:

1 gillning

… och när du får portvinstå kan du med viss kreativitet kalla det hälsporre eller artros. :rofl:

Egon

En Xocolatà Eclipse till vänster och en Twisted Mary till höger.
Udda.

1 gillning

Inte Guinness

Helkväll på Söder

Ölkemi Fördrink… (Hej Tina)

https://chalong.se/ Bra mat

Påtår:
The Mat Hatter (som inte verkar ha en vettig hemsida)

https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g189852-d33862505-Reviews-The_Mad_Hatter-Stockholm.html

https://udda.nu/

Mikkeller

Kvarnen

Nej, den såg lite avslagen ut.

Provar Bumbu “rum” jag fick av min anställde nån gång för längesen. Är väl för rom vad southern comfort är för whiskey. En vaniljsmakande sak som är lättdrucken utan att blanda i cola i mixen. Fulsprit är också sprit.

En slatt Vizcarra senda Oro, till resterna som fick bli middag. Rester av vin till rester av mat.

I kväll Loch Lomondprovning. Anfäkta och Anamma!

1 gillning

Intressant provning. Rökig Loch Lomond är riktigt äcklig, däremot de de får fram i sina straight neck pannor(utan rök) är riktigt goda. En smak av sherry trots att de går i vanliga bourbonfat. Fick prova systemets standard, skummjölk blandad med vatten. Genomgående, en provocerande pepprighet.

1 gillning

Umara hydrate, vätskeersättning med smaken Red Berries. Nä jag är inte bakfull, Två timmar spinning.

1 gillning

Två timmar!? Maniac! :wink:

1 gillning

Satsar du för tour de france?

Nej, han är inte kvar här

Ska tvinga i mig lite rökig Loch lomond. Se om den funkar nu ett par dar efteråt.

Hehe nä… Min cykel är på service och det är för kallt och blött att cykla utomhus oavsett. Så det får bli spinning och två timmar intervaller är kanske onödigt hårt. Det tär både på kropp och huvud.

Första maj ska jag cykla på Mallorca och ska man palla bergen måste man vara förberedd.

Ska det bli något lopp och nummerlapp på kanske det blir Siljan Runt och något lopp på Bjärehalvön. Kan vara tufft det med om det går (för) fort men för att jämföra med Tour de France, det är som att jämföra en fotbollsspelare i korpen med Ronaldo.

1 gillning

Går det att härleda till samma sport iaf, då får man vara nöjd.

1 gillning

Ikväll kanske det blir en gravöl, eller mer troligt, en gravwhisky…

En kär följeslagare har nu slutligen gett upp:


Okej då, det är bara en plastpåse… De var två från början. I dem har jag burit/haft min matlåda sedan 2013. Kanske 3-4 gånger i veckan. Och, ja, jag har varit fånig nog att tejpa ihop påsarna när de blivit nötta.

Men för alla som tycker att plastpåsar är ett miljöproblem: Jag har alltså använt dessa under snart 13 år. Hur länge hade motsvarande tygpåsar hållit/varit fräscha?

Jag har dessutom under 13 år blivit påmind om en resa som började med detta vackra:


Nu är det dags att börja planera en ny tripp till Isle of Islay.