Vad dricker ni ikväll?

Smakade bra. Vinner på ett par år ytterligare

1 gillning

Leveransen från Amazon kom, hjälper kanske mot förkylningen frun överlät till mig :cold_face:

1 gillning

Det bidde bara ett halvt glas :wine_glass: pga orsaker. Fick ta lite stänkare istället, senare.


Köpte i Berlin för tre år sedan. Nu gick sista skvätten.

Inledde med en Hernö Old Tom + Fever tree mediterranean. Där efter en Piston head Flat tire, for att avsluta med en Fortellino Ripasso Superiore för att skölja ner hjortsteken som serverades med potatisgratäng och rödvinssås.

1 gillning

Ikväll kommer en av bonussönerna på besök. Någon form av god dryck lär det bli.

1 gillning

Igår Mellerud pilsner alkoholfria, drack inte upp..

Högst förståeligt

1 gillning

Kan ev bli att provsmaka denna också

Om inte idag, så i morgon tillsammans med svärsonen d.y.

1 gillning

Det blev en liten provsmakning idag.

Åsså den här till Bourgognebiffen


Kanske inte förstahandsvalet men den behövde drickas upp (ålder, lagring). Passade faktiskt ganska bra. :+1:

1 gillning


Liten fredagsvirre med svärfar (snart 94 år gammal).

3 gillningar

Har ett par whiskyslattar som behöver drickas upp.

Gammelstilla rom/bourbonlagrad, lite spännande med rominslaget.

Ikväll ?
Sen lunch snarare…

11(!), 15, 16, 19, 20, 21.

3 gillningar

I influensadimman blir det mest glögg men när sambon är och sjunger tar jag mig en öl.
Ibland är bitter alldeles för bitter, när tungan krullar sig är det inte så gott.

Götlaborgarna har lyckats bra, mycket bra

Klart väder även i kväll, och lika strålande månsken, så rusty nails på lite olika whiskys.

Musik i musiktråden. Ni måste testa!

Igår…
Testade med lite famous grouse i en rusty nail, min gamla trotjänere för den. Smakade inget. Man var tvungen att ta stora klunkar för att få nån smak. Man har blivit bortskämd på cask strength single malt.

Väntar på att Focaccia-degen skall bli klar för vikning. Sedan kalljäsa cirka 18 timmar. Brödet klar till :italy: middag i morgon.

Kanske borde skriva att den där Haitiern är riktigt bra. Inte nån mjuk smekning utan kraftfull och ganska ester-tung. Bra.

1 gillning

Bla 90216.

Oväntat bra till exempelvis pasta med vit sparris och brynt smör. :wink:
Chansade för några veckor sedan och köpte fler sedan.

Osäkert vad då frun har levererat ölen till en maratonsession i bastun och hon är precis så intresserad av öltyper att hon hinner glömma det på vägen till bastun..

1 gillning

Jag o @BollKalle ute och dricker öl. Avslutar förra säsongen och planerar nya.

1 gillning