Smakade bra. Vinner på ett par år ytterligare
Det bidde bara ett halvt glas
pga orsaker. Fick ta lite stänkare istället, senare.
Köpte i Berlin för tre år sedan. Nu gick sista skvätten.
Inledde med en Hernö Old Tom + Fever tree mediterranean. Där efter en Piston head Flat tire, for att avsluta med en Fortellino Ripasso Superiore för att skölja ner hjortsteken som serverades med potatisgratäng och rödvinssås.
Ikväll kommer en av bonussönerna på besök. Någon form av god dryck lär det bli.
Igår Mellerud pilsner alkoholfria, drack inte upp..
Högst förståeligt
Det blev en liten provsmakning idag.
Åsså den här till Bourgognebiffen
Kanske inte förstahandsvalet men den behövde drickas upp (ålder, lagring). Passade faktiskt ganska bra.
Har ett par whiskyslattar som behöver drickas upp.
Gammelstilla rom/bourbonlagrad, lite spännande med rominslaget.
Ikväll ?
Sen lunch snarare…
11(!), 15, 16, 19, 20, 21.
I influensadimman blir det mest glögg men när sambon är och sjunger tar jag mig en öl.
Ibland är bitter alldeles för bitter, när tungan krullar sig är det inte så gott.
Götlaborgarna har lyckats bra, mycket bra
Klart väder även i kväll, och lika strålande månsken, så rusty nails på lite olika whiskys.
Musik i musiktråden. Ni måste testa!
Igår…
Testade med lite famous grouse i en rusty nail, min gamla trotjänere för den. Smakade inget. Man var tvungen att ta stora klunkar för att få nån smak. Man har blivit bortskämd på cask strength single malt.
Väntar på att Focaccia-degen skall bli klar för vikning. Sedan kalljäsa cirka 18 timmar. Brödet klar till
middag i morgon.
Kanske borde skriva att den där Haitiern är riktigt bra. Inte nån mjuk smekning utan kraftfull och ganska ester-tung. Bra.
Bla 90216.
Oväntat bra till exempelvis pasta med vit sparris och brynt smör. ![]()
Chansade för några veckor sedan och köpte fler sedan.
Osäkert vad då frun har levererat ölen till en maratonsession i bastun och hon är precis så intresserad av öltyper att hon hinner glömma det på vägen till bastun..
Jag o @BollKalle ute och dricker öl. Avslutar förra säsongen och planerar nya.









