Soalheiro
En konjak till kaffet.
En Calva som plusmeny.
Det är ju en köttbit med pommes i princip. Klart det funkar med rödtjut.
Då har jag svårare med de som dricker vin till julbordet. Eller till indisk mat.
Givetvis kan man dricka vin till burgaren men där finns ofta tillbehör som är lite mer tveksamma till vin. Inlagd gurka, picklad lök, rå lök, ketchup, …
Jag håller med om att det är helt fel med vin till julmat, men om man gillar den kombon så är det ju “rätt”. Till indisk mat dricker man med fördel en Kingfisher. ![]()
Man skall dricka det man gillar, oavsett vad som kan sägas vara norm och oavsett vad SN skriver.
Ja det är klart. Allt beror på tillbehören.
Gillar jäger. Ett tips är att även testa Mümmelmann. Våra tyska grannar på det jämtländska lantstället brukar slänga in en flaska emellanåt.
Whisky och kanske nåt mer
Jag har tyckt mig märka att folk dricker Jäger lite “under protest” (lite som snaps) . Det ska grimas illa och sköljas ner med öl.
Är det någon mer än jag som tycker Jäger är jävligt gott?
På skidresor är en hög med småflaskor i fickan mer regel än undantag.
En viss forumit gillar det med Cola, jag tycker också det funkar.
Är det någon mer än jag som tycker Jäger är jävligt gott?
Inte som en kollega som fick lokala baren att kalla stor öl+jäger för en ”Backman” men det är helt ok, lite som hyfsat god hostmedicin. Men inget jag beställt det här millenniet.
Man kan göra en ubåt med jäger, sänk ner en sexa jäger i en pint öl och sen skall den svepas!
Förstöra Jägern ![]()
Det skall ju ändå blanda sig i magen
Associationsbana : Jäger och ubåt → var den inte med i Sällskapsresan Alperna? → När jag själv var i alperna och söp → Sankt Anton.
Nån som varit i Sankt Anton - Minns ni en drink som kallades “Böse”?
Drack i fredags in i lördags, gott å blandat, öl, GT, GT varianter och lite annat smått å gott, så nu får det bli en paus…
Exactamente
Invigningsfest på jobbet, oklart intag, men gissar på bubbel och öl!
Kranvatten eventuellt en kopp kaffe också.
Var den tillräckligt mognad?


