Testa 32229, om du gillar Italienare från Toscana.
Toscana:
- En Gaia Ca’Marcanda kan också rekommenderas, om man har lust med ngt dyrt. Dvs deras billigare varianter (400-ish kronor). De brukar dock behöva 2-3 år i vinskåpet, eller 1-2 år i skåphyllan, för att hinna “bli bra” så inget för dricka nu-köp.
- Cecchi, 284201, är schysst och inte alltför brutal i pris (170).
Piemonte, Barolo:
- 7656001 är inte alls illa för ett skapligt facilt pris (typ 200),
32229 är det numret till pizzerian?
Sirius vann i kväll.
Heeger gör mål -då tar vi en Jäger för Heeger.
Idag första skvätten. Mitt betyg: Mycket bra.
Teeling. Min go to whisky nuförtiden. Vet inte om det är för att den är len men ändå ”rivig” (47%) utan att ge otrevlig eftersmak.
Egon
Staropramen.
Bubbel, rom och sen rödtjut till entrecotéplankan.
Låter som jubileum
Ledig lördag. ![]()
Vilket skift kör ni?
Tvåskift. ![]()
Var mer frugan som var hemma å inte jobbade så då fick det bli nått bättre än korv med bröd.
Ahh tolkade det som att det var du som jobbade helger
Mja ibland, men mest på frivillig basis än så länge.
Dunkvin till burgare
Vin till burgare? ??? ???
Nej!
Edit: To each his own. Man skall såklart dricka det man gillar och gillar man vin till burgare så dricker man det.
Funkade fint!


