Vad dricker ni ikväll?

Calvados!! Man drömmer sig tillbaka till såväl Bretagne som Wiredaholm! :wink:

1 gillning

Måste dricka ikapp whiskyslattarna, fick inte med mig dem till fjällen dumt nog. Det blir ett par Signatory 100 proof i kväll

Idag blev det en jul NEIPA från Stigberget. Riktigt trevlig måste jag säga, gillar ju när de inte är för beska.

2 gillningar

Såg juicig ut!
Här blir det lager och så får jag väl offra mig på sista julölen till en skinkmacka.

2 gillningar

En liten skvätt ikväll igen. Kvalitets-Calva är möjligen den bästa (någorlunda normalt prissatta) stänkare man kan hitta.

Blev en GT nu sen får det bli en Zacapa XO solera.

Zacapa XO är ju lysande

1 gillning

Inspirerad av @AlbertS välkomnas gästerna med frozen strawberry dacquiri. Rotade fram mixern till frugans ärvda matberedare. Kan bli bra.

1 gillning

Blev riktigt bra!

2 gillningar

Trocadero till middagen

Champis Zero till tolvslaget.

1 gillning

Hade vin på kylning till maten.
Blev kall mjölk till en
Misslyckade biffburgijong med pottmos.

Bara ett år kvar till nästa försök.

3 gillningar

Nyårsfirandet kom av sig lite så kör idag istället. En hallon daquiri då jordgubbarna tagit slut :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ett paket hallon, några få jordgubbar, ett flak is, 1dl rom, 0.3-4 cl limejuice, 0.5dl sockerlag. Blender. Blev lite för … nåt, så hällde i lite apelseinjuice. Bra val.

4 gillningar


Klart trevlig smak. Lite feeling av blommighet utan att tappa bort hela idén med gin.

1 gillning

Kan bli denna…

…eller Berium Skuggspel.
Senast en utgåva av Vanishing point inmundigades resulterade att vasken fick det mesta.

Den ena och den andra, den andra blir nog imorgon. Är redan trött ef veckans kneg, men snart på spåret iaf..


Montepulcianon tog vi ikväll, helt ok.

1 gillning

Röd dunk

2 bira
1 liten jäger
1 smatt sheridans coffee liquer

Jag har tyckt mig märka att folk dricker Jäger lite “under protest” (lite som snaps) . Det ska grimas illa och sköljas ner med öl.
Är det någon mer än jag som tycker Jäger är jävligt gott?

3 gillningar

Jag tycker :+1:

1 gillning