Saarema Ras GT. Gottigt.
Inget jag provat, men 100% tempranillo lagrat på franska fat enligt manualen! Kan vara hur gott som helst till lamm…
Har inte provat men som Orlimar skriver kan det vara hur bra som helst.
Årgång 2021 fick betyget “+”, dvs mer än prisvärt, av Munskänkarna så det är nog ett finfint vin.
Funkar garanterat med cola
Calimocho är mumsigt!
Det dracks det många för 2v sedan i Bilbao. ![]()
Lite kul med vinet att Systemet hade rea, 279:- gav jag för flaskan, på nätet hittar jag den inte under 360:-.
Man kanske skulle klaga?
Edit: såg nu den fanns som beställningsvara till bolaget från nån importör. Men jämförde mot de klassiska tyska sajterna.
Calimocho blev det inte någon under vår Baskienvecka, pga ren okunskap om den kombinationen. Får sätta det på listan till nästa sommar.
Köp ytterligare en eller två flaskor? Om du gillar flaska #1 så kommer du vilja ha en till vid tillfälle och då är det troligen slut på systemets hyllor.
På julafton dricker jag väldigt lite. Lite julöl och en snaps. Dricker nog mer en vanlig lördag. Har aldrig kopplat ihop jul och alkohol av nån anledning. Tror det beror på att pappa och min faster kom från en väldigt återhållsam familj och min pappa vågade aldrig dra på sig storasysters onda öga på julen. ![]()
Behöver en del öl för att klara mej igenom
En öl och en akvavit till brunch.
Samma dos till middag.
En liten konjak efter middagen.
Oklart om det blir något mer alkoholhaltigt.
EDIT: Det blev inte ngn mer alkohol. Det blev Zeunerts julmust.
God jul!
Spridda skvättar oidentifierade julöl och några skvättar chablis. Julskiva i fjällen tjockt med frugans släkt, rätt behagligt kaos.
Emmaboda minsann!
Svärsonen d.ä. “hittade den” och skickade den med jultomten.
Tur bilen inte drivs på den där.
Literpriset är högt men smaken är fantastisk. Om ni tänker köpa Calva så rekommenderar jag en flaska från Christian Drouin. Finns ett par varianter i billigare prisklass också.




