Vad dricker ni ikväll?

Julens begivenheter (nåja, de räcker nog hela 2026 och där finns många andra att välja mellan också). Borde ställt Aalborg längst ut för bättre komp. Jaja, shit happens

Smakade på denna nyss


Mycket bra, tycker jag. Låång och god eftersmak.

OP och Pripps blå blir det på dopparedan. I kväll blir det en virre.

1 gillning

1 gillning

På dopparedan, ungefär så här:

  • Brunch “med allt” hos polare: Akvavit, öl.
  • Liten jultallrik hos gamlingen: Ev en lite OP.

Dagen efter dopparedan:

  • En eller annan spännande cocktail. Det är lite tävling över det hela, med de inblandade.
  • Julmiddag hemma: Rödtjut (inte julmat) och/eller öl.
  • En stänkare, efter middagen.
  • Edit: Sedan är det fri bar. Innebär definitivt inga fylleslag, men kanske en eller annan riktigt bra stänkare eller nån fiffig cocktail eller GT.

Bara en stänkare? Jävla nykterist :smirking_face:

1 gillning

Ja det har jag tänkt länge, fy fan!

1 gillning

Dan efter brukar inte vara nåt särskilt. Ta omhand trasiga nerver. Frugan far iväg på nåt vanligtvis. Är ungar hemma blir det lite häng med dem.

Ikväll denna, helt okänd för mig.
Bör ivfsh vara bättre än Melleruds o Ahlafors julsörjor.

Får betyget 3,5 på en skala på 5.
Helt klart en intressant smak, lite som med fragrance fast utan då mellandelen.
Mörkare färg vs vanlig ipa, luktar ipa men även annat, smakar lite lätt av ipa innan den rundas av av en mjukare smak av…mörkare öl?

1 gillning

Gick igenom whiskyavdelningen här hemma, 11 oöppnade flaskor kräver bättring! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Tog av plasten på en Hernö Blå ikväll, behövde en neutral gin.

1 gillning

Ser ut som en fin liten sherrybomber den. Har inte provat. Lite Aberlourstuket, kanske?

Alla mina är öppnade, man får ligga i, de står sig inte hur länge som helst halvfulla.

Falcon Julmumma och drömmer mig tillbaka till 1900-talet då åtskilliga julmumma inmundigades varje år på Edsbacka krog.

Falcons mumma är inte i närheten, men ändå väldigt god.

1 gillning


Blev en Zombie… får se om det blir en halv flaska vin till maten.

2 gillningar

Ikväll blev det en Paloma innan maten och sen en kall lager till min Ruben…

To øl Dipa.
Godaste snacksölet om än inte bästa matölet

Får betyget 3,5 på en skala på 5.
Helt klart en intressant smak, lite som med fragrance fast utan då mellandelen.
Mörkare färg vs vanlig ipa, luktar ipa men även annat, smakar lite lätt av ipa innan den rundas av av en mjukare smak av…mörkare öl?


Grosshandlargrogg

1 gillning