Har druckit massor av whisky
Det blev även ett glas rödtjut av typen “lättdrucket, utan övriga kvaliteter” som dessutom var kylskåpskallt, till en köttbit av typen “jaha”. Båda dessa var ungefär det förväntade och det var bekvämt att slippa brassa käk idag.
Hur man som resturangboss för ungefär vilken restaurang som helst, pizzeria inräknad, kan vilja ha rödvinet i kylen är en aning svårt att förstå.
På fredan tas förra lördans flaska fram.
Men man tar fram den i tid, så att den hinner bli nästan rumstempererad. Gäller hemma, gäller på matställe.
Ja rött 30 min ur kylen vitt 30 min i kylen. Jag är ganska noga med hur min french hot dog skall tillredas och låter korvmakarn få veta detta. Du får väl berätta för krögarn hur ditt vin skall vara. Sluta knyt näven i fickan. ![]()
Hmmm
![]()
Tvärt om. ![]()
Lagom tumregel för en som mest kollar så vinet håller 14%+.
Apropå vin så har jag beställt några flaskor bubbel (länk), en sort som jag tror är rätt bra pang för pengen.
Beställningen av diverse destillat, för att ge i julklapp och även ha själv landar också snart.
Gammelstilla igår. Rättså goda men inte i klass med smögen och high coast.
Nice komponerad bild
Marmoleum klick där under flaskorna?
Edit: Nej, det är nog för små plattor. Marmoleum click är 30x30 cm eller större och om den där flaskan är 30+ cm hög är den ju enorm.
Julmust med is och sugrör
Inte ikväll, men väl nån dag/kväll under julledigheten: Calva och konjak, som anlände idag (Systemet, beställnings).
Tror det är linoleum klick. Trotts allt snart 10 år sedan den lades in, så minnet på den detaljen är diffus.
Grapefruit eller pink grapefruit. Stor skillnad.
Grapefruit..
Egon



