Rekommenderar den till alla som inte smakat. Lite mer vuxen smak med inslag av kaffe.
och inte lika söt som Apotekarnes
En långburk jaha-öl, i saunan.
Om inte annat så påminner jag då mig själv om varför jag för det allra mesta köper kortburk. En långis är i överkant för en vanlig vardags-sauna eller till opretentiös middag. Bättre med kortis och då ta två om man verkligen vill ha “mer”.
Ahlafors julöl.
Uselt skum.
En avslagen “bättre” mörk lager smak med en del extra som lättdrucken men någon förnimbar smak i bakgrunden.
Betyg 2
Kom på att denna stod i en garderob nu när minnet kom upp i flödet å aldrig blev provad, är det försent nu?
Eller är den ännu drickbar..
Odrickbar, kasta den hitåt. ![]()
Det blev en Eriksberg Julöl.
Passade utmärkt till Fläskytterfilé+Rotfruktsgratäng+Kantarellsås.
Nu när sambon jobbar kväll + natt, blir det nog hemkokt glögg efter kvällpromenaden med vovven.
Provat Karlsson’s Choice?
Den första av de 24 i “kalendern”. Jag var lite efter i starten så jag får spurta lite.
Alla 24 är nya bekantskaper för mig.
Inspirerad av ölkalendern…
Presenttips: Vi (kompisar) har köpt present till en som fyller jämnt (och som har allt han behöver): En ölbryggningssats (ni får söka själv efter lämplig på nätet). Problemet är att man måste ju ha flaskor att hälla upp ölen i.
Köp olika sorter av just den typen av öl han/hon ska brygga. Givetvis glasflaskor så de kan återfyllas med egen brygd.
Har ni tur/otur (beroende på resultatet) blir ni inbjudna på provsmakning av er present.
Hembrygt öl kan bli jääävligt gott!. Årets bästa öl var by far en hembrygd, 9,9% men smakade som nektar…
Julkalendern. Plockar en slumpvis ur kartongen. Idag denna, som förvisso är drickbar men inte är det öl…
Ser ut som saftsoppa
Nice skum och därtill en IPA
Edit:
Lukt: Unket.
Skum:Ok
Smak: klurigt , mest unkendominans med någon förnimbar uns “jul” smak.
Det mest juliga med denna “julöl” var det röda i etiketten, fick hälla ut den i vasken.
Betyg: 0,5
Plantation XO 20th
Diverse tysk pilsner och lager






