Vad dricker ni ikväll?

Rekommenderar den till alla som inte smakat. Lite mer vuxen smak med inslag av kaffe.

2 gillningar

och inte lika söt som Apotekarnes

En långburk jaha-öl, i saunan.
Om inte annat så påminner jag då mig själv om varför jag för det allra mesta köper kortburk. En långis är i överkant för en vanlig vardags-sauna eller till opretentiös middag. Bättre med kortis och då ta två om man verkligen vill ha “mer”.

Jag är ju inte så frekvent i den här tråden… Men den här vill jag delge er!

Sammy Davis

Ahlafors julöl.
Uselt skum.
En avslagen “bättre” mörk lager smak med en del extra som lättdrucken men någon förnimbar smak i bakgrunden.
Betyg 2

Tog slut idag. Förvånansvärt drickbar. Blandade iofs med grape tonic så det blev dubbelt upp.

Egon

Len, lenare, lenast.

Kom på att denna stod i en garderob nu när minnet kom upp i flödet å aldrig blev provad, är det försent nu?
Eller är den ännu drickbar..

1 gillning

Odrickbar, kasta den hitåt. :wink:

2 gillningar

Det blev en Eriksberg Julöl.

Passade utmärkt till Fläskytterfilé+Rotfruktsgratäng+Kantarellsås.

Nu när sambon jobbar kväll + natt, blir det nog hemkokt glögg efter kvällpromenaden med vovven.

1 gillning

Provat Karlsson’s Choice?

Efter att avslutat helvetes badrum/bastu på 141h (!) var det dags för en

3 gillningar

Den första av de 24 i “kalendern”. Jag var lite efter i starten så jag får spurta lite.


Alla 24 är nya bekantskaper för mig.

2 gillningar

Inspirerad av ölkalendern…

Presenttips: Vi (kompisar) har köpt present till en som fyller jämnt (och som har allt han behöver): En ölbryggningssats (ni får söka själv efter lämplig på nätet). Problemet är att man måste ju ha flaskor att hälla upp ölen i.

Köp olika sorter av just den typen av öl han/hon ska brygga. Givetvis glasflaskor så de kan återfyllas med egen brygd.

Har ni tur/otur (beroende på resultatet) blir ni inbjudna på provsmakning av er present.

1 gillning

Hembrygt öl kan bli jääävligt gott!. Årets bästa öl var by far en hembrygd, 9,9% men smakade som nektar…

Julkalendern. Plockar en slumpvis ur kartongen. Idag denna, som förvisso är drickbar men inte är det öl…

Ser ut som saftsoppa

Nice skum och därtill en IPA

Edit:
Lukt: Unket.
Skum:Ok
Smak: klurigt , mest unkendominans med någon förnimbar uns “jul” smak.

Det mest juliga med denna “julöl” var det röda i etiketten, fick hälla ut den i vasken.

Betyg: 0,5

1 gillning

Plantation XO 20th
Diverse tysk pilsner och lager