En riktigt god Grüner weltliner på stamhaket Hambergs som som vanligt levererade. Frugan ville ha sin gamla Chablis som vanligt. Kaffe och en svart Renault då vi kom hem.
Ingen bantarhelg det här.
Jhenriks Dandelion… den där har varit en favorit förr. Blast from the past. Fast jag minns inte riktigt när.
Är inte heller någon stor glöggentusiast, men om jag någon gång gör det så är det hemkokt på ett kryddigt rejält rödvin då detta till viss del eliminerar den värsta saftkänslan. Annars är Whisky eller Cognacbas att föredra i min smakvärld.
Glögg är en för mig helt igenom ceremoniell dryck. Kan smaka hur den vill för mej. Skulle aldrig dricka glögg med samma uppmärksamhet som jag dricker andra alkoholhaltiga drycker. Det är luciatåg eller släktingar på besök. Lite som småkakor på sommaren. Skapar lite decemberstämning. Bra om den är stark.
I kväll skall jag dricka resten av Mortlach 12yo 100 proof 2nd fill Olorosso, se om den är lika fin som på provningen. Där är det fullt fokus.
Stout alt Porter.
Börjat fundera på årets julöl.
Testa fram ett till jul alt bara ta det som tidigare har “fallit” på läppen. Div bästa julölen tester har givit magert värde av bästa…för mig.