Fullmåne, så Famous grouse och Drambuie.
Mariestad Export.
En arboga mörk
Och finsk lakritsshot
Hittills: Cerveza
, tinto
.
Blir restaurang senare (21:30) och lär väl bli en del där också.
En jäkla massa vin från Friuli Venezia Giulia – bubbel och nu några olika till maten (avsmakningsmeny).
Patxaran. Såklart lite lokalt rödtjut också.
Vitvinsdunk till räkfrossan
Mycket trevlig, La Difesa är inte helt oäven…
Bra tips, tack.
Ximénez-Spínola diez mil.
Just hemburen från
.
Mycket god brandy. Deras tres mil är ännu bättre men man får smärtor i plånboken av den.
Jag kan för övrigt tipsa om Txakoli. Ett utmärkt “sommarvin” som produceras i bla Baskien och Navarra och kanske även i Galicien. Passar givetvis till Pintxos men funkar finfint till annan lättare mat också. Jag brukar köpa Antxiola (Systembolaget).
Dock är det ju nu hög tid för riktigt kraftiga röda grejor, till älggryta och andra vilträtter.
Brutal jädra bira det. Elmeleven X One Drop. Som att dricka soppa ungefär. Gör inte ont.
Ibland är det bra med anställda med ölintresse =)
Är det verkligen ”öl” när det smakar saft? Lite som när man hade jede på jobbet förr o drack citron tee…
Egon










