Vad dricker ni ikväll?

Fullmåne, så Famous grouse och Drambuie.

1 gillning

Mariestad Export.

En arboga mörk
Och finsk lakritsshot

Denna har ni inte testat .

Min anställdes bror som brygger hemma :+1:

1 gillning

Hittills: Cerveza :beer_mug:, tinto :wine_glass: .
Blir restaurang senare (21:30) och lär väl bli en del där också.

En jäkla massa vin från Friuli Venezia Giulia – bubbel och nu några olika till maten (avsmakningsmeny).

1 gillning


Detta var inte alls otäckt, fungerade väl till maten! Pommes Anna, Sherrysås och brynt smörmousse…

1 gillning

Diverse, men den här ”adult slushie” var höjdpunkten. Lös citronsorbet med prosecco och vodka. Wow!

1 gillning


En liten brandy (Cardenal Mendoza) som avslut på en Pintxosracekväll.

Patxaran. Såklart lite lokalt rödtjut också.

Vitvinsdunk till räkfrossan

2 gillningar

Mycket trevlig, La Difesa är inte helt oäven…

1 gillning

Bra tips, tack.

Ximénez-Spínola diez mil.
Just hemburen från :spain:.
Mycket god brandy. Deras tres mil är ännu bättre men man får smärtor i plånboken av den.

2 gillningar

Jag kan för övrigt tipsa om Txakoli. Ett utmärkt “sommarvin” som produceras i bla Baskien och Navarra och kanske även i Galicien. Passar givetvis till Pintxos men funkar finfint till annan lättare mat också. Jag brukar köpa Antxiola (Systembolaget).

Dock är det ju nu hög tid för riktigt kraftiga röda grejor, till älggryta och andra vilträtter.

Brutal jädra bira det. Elmeleven X One Drop. Som att dricka soppa ungefär. Gör inte ont.

Ibland är det bra med anställda med ölintresse =)

Är det verkligen ”öl” när det smakar saft? Lite som när man hade jede på jobbet förr o drack citron tee…

Egon

1 gillning