Vad dricker ni ikväll?


Sällskap till matlagning

3 gillningar

Coke. Gårdagens intag av :beer_mug: till pizzorna samt en GT och en stänkare, får räcka.

1 gillning


Blå hissen i ett Guinnessglas. Typ kriminellt.

1 gillning

Nå ei. Man tar det glas som passar. Utom i fallet med mjölk. Det får man inte hälla i ölglaset, vinglaset, konjakskupan eller liknande.

Mjölk häller man bara i ett kaffeglas. Kan också fungera i en skål med Frosties.

Min personliga uppfattning är att mjölk bara dricks i form av skum i Capuccino samt ingår i ett antal olika maträtter som tex i potatismos, i diverse bakverk, osv.
Man kan överväga att ta lite mjök till risgrynsgröten en gång/år men där går gränsen.
Mjölk är inte en dryck för vuxna. Punkt.

3 gillningar

tio droppar i en black russian för att göra den lite white är gott, men grädde funkar lika bra.

Har alltid mjölk till katten hemma så blir nåra droppar ibland.

Det är godkänd användning. :wink:

Mjölk är gott till pannkakor, blodpudding, kåldolmar osv.

2 gillningar


Kan bli lite rött i samma stuk som Muga, till älggrytan ikväll. Tror dock att den på bilden skall få vila sig på hyllan 1-2-3 år innan det är drickdax för den.


“Hittade” den där i det inre av vinskåpet. Kommer passa som en handske till middagen

Provade en Gin som kostade 75kr för en halvliter. Faktisk drickbar. Ekologiskt rabarbergin.

1 gillning

Alkoholfri eller hemkokad?

Tysklandsimport… 37% tillverkad i Danmark.

1 gillning

Billigt tjut till pinsan som blivit lite av mitt fredagskäk of choice. Som pizza men fluffigare och så lägger man på toppingen kall (förutom tomatsås och ost).

1 gillning

Gin ska smaka gin, resten sköter man med tonicen