Coke. Gårdagens intag av
till pizzorna samt en GT och en stänkare, får räcka.
Nå ei. Man tar det glas som passar. Utom i fallet med mjölk. Det får man inte hälla i ölglaset, vinglaset, konjakskupan eller liknande.
Mjölk häller man bara i ett kaffeglas. Kan också fungera i en skål med Frosties.
Min personliga uppfattning är att mjölk bara dricks i form av skum i Capuccino samt ingår i ett antal olika maträtter som tex i potatismos, i diverse bakverk, osv.
Man kan överväga att ta lite mjök till risgrynsgröten en gång/år men där går gränsen.
Mjölk är inte en dryck för vuxna. Punkt.
tio droppar i en black russian för att göra den lite white är gott, men grädde funkar lika bra.
Har alltid mjölk till katten hemma så blir nåra droppar ibland.
Det är godkänd användning. ![]()
Mjölk är gott till pannkakor, blodpudding, kåldolmar osv.
Kan bli lite rött i samma stuk som Muga, till älggrytan ikväll. Tror dock att den på bilden skall få vila sig på hyllan 1-2-3 år innan det är drickdax för den.
Provade en Gin som kostade 75kr för en halvliter. Faktisk drickbar. Ekologiskt rabarbergin.
Alkoholfri eller hemkokad?
Tysklandsimport… 37% tillverkad i Danmark.
Billigt tjut till pinsan som blivit lite av mitt fredagskäk of choice. Som pizza men fluffigare och så lägger man på toppingen kall (förutom tomatsås och ost).
Gin ska smaka gin, resten sköter man med tonicen








