Vad dricker ni ikväll?

To each his own, och vinet passar såklart inte till allt. Jag föredrar också viner med lite mer tryck och fyllighet, för det mesta.

Om du vill ha vin med lite mer bombastisk fyllighet: Prova tex Malleolus (Emilio Moro) som jag tycker är ett utmärkt vin, eller kanske Jasper Hill’s Georgia Paddock Shiraz om du har lust att lätta på lädret lite mer ordentligt.

Malleolus har jag en flaska kvar. Tyvärr har jag ingen Georgia Paddock, min senaste gick åt för cirka 10 år sedan. De kostar dessutom lite väl många pengar nuförtiden.

1 gillning

hallonsoda

Tekniskt sett: Bättre än den klassiska naturkorken på många sätt men kanske inte på alla sätt.
Om man inte klunkar hela flaskan: Bättre!
Pris för korkning: Är antagligen billigare än den klassiska, allt beaktat.

För alla normala viner som inte skall ligga på hyllan 10-20-30-40 år och på hyllan till stor del mogna i flaskan: Skruvkork, med marginal.
Pratar vi viner för lagring dvs Vintage Port, Bordeaux premium mm, så blir racet mindre tydligt och måhända är naturkorken att föredra (men säker är jag inte).

Vi kommer nog se mer och fler med skruvkork, efter hand. Tror jag.

Hittade en flaska chablis (brochard) i källaren. 2018 så fan den är nog för gammal tänkte jag. Och den smakade lite över gränsen då jag öppnade. Men den låg till sig och var god till fredags räkorna. Får bli lax i kväll och färskpotatis till resten av flaskan.

1 gillning

En liten kvällspromenad med Berra-Sambo efter en dag fylld av aktiviteter, vi droppade in på närmsta puben Farmhouse ungefär 900m från ytterdörren, en ostbricka och ett glas Shiraz vin blev det för mig.

1 gillning

GT till indy

2 gillningar

Slut på glas, marmeladburk från återvinningen?

Faktiskt så var precis alla glas rena vid tillfället men det här var bäst för GT.

Men vad har du blandat med? Ser ju ut som en variant med Grape Tonic.

Ser ut som sånt lim man hade i plugget, vad det nu hette

1 gillning

schweppes citrontonicwater

Blir en av slattarna från aberlourprovningen i kväll

Vatten …

Rom o cola med lime

1 gillning

En känsla av sommar! Jag kan höra reggaegunget från Bob Marley och Peter Tosh, i bakgrunden. :musical_notes: :sun:

Blev den till drickat.

Inte tillräckligt… tydligen. :enraged_face:

Egon

Berätta mer!

Ikväll och ikväll, lite vin på Caricante från Sicilien… Mycket trevligt, och blev inte sämre med lite hårdost!

Andra slatten Aberlour, batch 38, 2011