Vad dricker ni ikväll?

Är det Abunnadh?

Japp!

Sen öppnade jag en flaska Smögen och provade. Mycket spännande! Faktiskt en klar känsla av västkust.

Skall införskaffa en flaska High Coast Älv också. Blev bjuden på en slurk, klart spännande.

Har druckit ur en och har två hemma just nu, min favorit när det gäller sherrybomber!

1 gillning

Testade ett gäng olika batchar, ändå rätt stor skillnad. Sparade slattar av alla.

Sancerre. Och lite annat.

Lite Pinot till fläskrullad med rostade rotfrukter…

1 gillning

Eriksberg och Cava, än så länge.
En Staro till räkmackan till lunch.

Edit: Tissot & Potel, Pinot, till den grillade fläskfilén. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Bra vin, fast 2022 års upplaga. 95 spänn.

Glenmorangie 10 årig.
Allt som heter glen är drickbart!
Efter det en honey Jim beam.. sockerchock.

Egon

Classiker

1 gillning

Igår drack jag allt möjligt idag vatten och ett par koppar kaffe

Espresso. Vatten. Coke.
Efter en niodagars semester mtbh behöver PEth-värdet sänkas. :wink:

Vet inte vad det där biokemiska är men efter examensvecka för dotter och besök hos gamla östgötakompisar blir det en vit vecka. Trodde inte yngre generationen var så pass angelägna om att se föräldrar lite på lyset.

Obstructed visibility. Hyllie bryggeri.

Fundera på om jag skall beställa en flaska Ximénez Spínola. De gör bra destillat.

Då skall vi se

10 olika whisky (knytis, sonens från Japan hemköpta vann!)
5 olika öl suveränt bryggda av värdparet, En stout på 15% var riktiga höjdaren
1 glas vin, en riesling som jag inte tycker passade så bra till osten som rieslingfantasten påstod.
1 äppelcider bryggd av värdinnan
Portvin till kladdisen

Brukar gå upp senast halv sju annars, nu ringde klockan vid halv nio och nu är jag uppe.

Kul!

I går.
Några olika öl.
En vinochläskblandning som välkomstdrink.
En Jäger.
En skvätt rom.
En GT.
Några RC.

Man får kämpa lite när man partajar från 15 till 01.

Var på bröllop igår.
Det enda drickbara i drinkbaren var Tom Collins. Nog för att jag gillar 80-talet… men va fan. Kids är konstiga nuförtiden.

Egon

Sitter på hotellrummets balkong och spanar ut över medelhavet, dricker för mig det ovanliga valet rosévin i box, Vieux Papes Merlot Grenaches.

1 gillning

Du är ju trots allt i (vad jag skulle kalla) rosévinets hemmaplan. Sol och kall rosé skall man inte förakta. :sun: :wine_glass: