Vad dricker ni ikväll?

Allt som kan döva sinnet, behöver glömma dagens andrarunda…

Blir nog en liten GT ikväll. Frugan är på vift och jag behöver dränka sorgerna efter en sur 75-runda som utan alla hålkant ur varit en lätt seger i ligan idag.

Jag provade att hälla lite Hammars äppeltonic i en Tanq Ten. Det blev över förväntan. Väldigt frisk smak. Men man får inte överdosera den Tonicen för då blir det saft.

1 gillning

Hittade en Xanté rom/päron långt in på en hylla. Den smakade…päron.

Nu en Veuve Lafontan XO, Bas Armagnac, för att räta upp situationen.

Tuborg guld, Tuborg guld, Tuborg guld… Men kvällen är ju inte slut än.

1 gillning

Samma gin som igår (den stod framme, jag är lat) den här gången tillsammans med ekobryggeriets hjortrontonic, gifte sig inte alls bra.

Hjortrontonic är knepigt. Går inte så bra till någon gin, tycker jag.
Kollade ditt inlägg: Citadell Rouge och hjortrontonic? Brrr, den kombon kan inte ha varit bra.

Bra vin. 119 spänn tror jag. Värt.

1 gillning

Nä, det var den inte. Var nog första och sista gången den tonicen fick följa med från affären. Gick lite bananas och köpte på mig lite olika sorter när Poachershyllan gapade tom.

Ripasso är alltid värt.

2 gillningar

Till middagen:

I TV-soffan: Citadelle rouge. Mynta. Indian tonic. Massor av :ice_cube:.

Bockajakten?

G&GT.

Fanta Exotic.

mummelmann

Solen värmer skönt efter en middag med Brisket o pottesallad.
Det kan vara en av de sista sköna kvällarna på 65 grader N.
En Cuba Libre slinker ned. En ögonblickets ingivelse. CCR i bakgrunden. Just nu “Fortunate son”.
:sunny:

Undrar hur pancholivet kommer påverka drickandet.

Allt blir bättre när man slipper jobba - drickandet, golfen och sexlivet! :smiley:

1 gillning

Det blir :beer:.
Till St Louis cut ribs, nästan fall-off-the-bone efter sex timmar i smokern. Åsså Bourbon creamed corn vid sidan.

I morgon: Pizzaiolo gör napoletansk pizza.

Man får fixa lite übernivå när man har kids på besök.

2 gillningar

McManis till chiliconca, Cocnac de luze vs till espresson, sämsta konjaken på länge.

1 gillning