Vad dricker ni ikväll?

Vreta kloster påsköl, 10,2% mörk öl så nästan mer dessert än dryck. :grin:

Den ser god ut! Påsköl och julöl brukar vara rätt söta.

Igår och ikväll testat Tinto de verano. Rödvin och sprite/7up i lika delar med ett par isbitar. Förvånansvärt gott!

Drack vin med cola häromdagen, lika gott.

Vi cyklade till Limhamns Hamnfestival idag. Grillad gris med alla traditionella tillbehör och en Sibbarps Husbryggeri IPA till det. Sommaren vid havet är njutbar.

1 gillning

En ” A layer beer, brewed in the middle of Small Land in Sweden. It fits both the sill and the chips and dips.”

Egon

Hällde dock i lite kaluha i så jag fick min black russian.

Ett par lingon till det där så har du ju en klassiker: Pajala sunrise.

1 gillning

Badvar på musikpuben.

Redbreast 12 Cask. Med en liten skvätt H2O.
Mycket god irländsk Uisce beatha.

En mycket trevlig öl, inte den lättste för alla att få tassarna på dock! Men StoraNorrland har goda möjligheter!

Explorer Gin. Smaksatt som tonårsläsk. Schweppes Lemon till det. Gott som godis.

1 gillning

För 80:- burken? Möjligen en burk om det är ölprovning. Annars inte.

Hade du folk på besök eller ovanligt hungrig? Eller min variant, styckefrysa med lite smörpapper inemellan? Då frugan är borta är det alltid falukorvsfest!

Egen konsumtion i kväll är alltid på fredagarna oklar, räkor blir det men därtill kan det vara vatten, öl eller ett glas från dunken Gruner Weltliner. En GT under matlagningen kan det bli om det är riktigt bra väder men nu ser det rätt mulet ut.

Lagar i regel mat för 2-3 dagar åt gången. Här 3 dagar med falukorv och mögelost-makaroner.

1 gillning

Svag för den färgsättningen, vart kommer det blå ljuset från?

Igår.

Innis & Gunn Gunnpowder IPA.
Uppskattar, ingen utpräglad över dominerande IPA smak.
Typ lättdrucken.

1 gillning

Spabadet har LED som man kan välja färg på. Brukar köra blå.

1 gillning

Citadell Rouge, ekobryggeriets rabarbertonic, några frysta hallon och några blad mynta. Smakar som vilken giftigt färgad godis som helst :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Côtes-du-Rhône Reserve. Budgetvariant av en Châteauneuf-du-Pape i princip. Samma område men lite enklare.

1 gillning

Blev en liten GT från Drouhin med flädertonic efter rekomendation, lite Pinot Noir från Napa till maten, och kvällen avslutades med en Cohiba Sigli och lite Blackadder Peet reek Raw Cask