US Open 2025

Intrycket hittills: Banan är förvisso svår (straffande är kanske ett bättre ord) men så brutal som alla skriverier försöker göra den tycker jag, som väntat, inte den verkar vara. I alla fall inte denna första dag. Kanske torkar greenerna ut till på lördag och om de då också vattnar ruffarna och inte klipper dem, så kan det ju bli lite annorlunda.

Nån gång borde du fått till en nätrullare som är svår att returnera på ett bra sätt?

Men världseliten i badminton är nog så kvicka i fötter och huvud att de hinner fram och smyger över en boll det inte går att döda?

Dra strecket nu!

1 gillning

Ludde spelar med självförtroende. Kul att se.

Vilket :snail:-tempo det är.
Åbergs boll har spelat i 4:25 och de har fyra hål kvar. De borde klocka-varna-plikta, speciellt för seeegt tempo på green, men det lär inte hända.

Nu 5:17 och ett hål kvar. Obegripligt segt tempo.

1 gillning

Kollar lite leaderboard-klipp,som sagt alla slag finns för de i featured och marquee…Kollar Rory på12:e, inte första gången man ser en fairwayövergång där det går fullt av folk och Rorys boll kommer rullande in mot de gående

Men banan är ännu som jag minns den från 16, rätt könlös. Hålen ligger inte i naturen, som AN eller Quail Hollow. Man har inte känslan av att hålet beskriver ett rum. Och för all del mitt tidigare kräkmedel Pinehurst. Man får bara känslan av att hålen inte behöver spelas på något särskilt sätt, allt går ut på att sikta rakt fram och slå den långt och rakt. Ingen risk reward som man ser - än så länge. Man kanske kommer in i någon slags förståelse senare.

Dom måste sluta med det där jävla inzoomandet på golfbollar i luften bara för att dom kan. Det ger ingenting.

Kolla youtubegolfen, en protracer bakom golfaren där man ser hela slaget tills det landar sen en inzoomad variant på resultatet. Givetvis inspelat men kan inte vara så svårt att fördröja en sändning nåra sekunder så man löser det. Mycket bättre.

Stör mig varje gång.

2 gillningar

Med rätt kameraval så är det bra.
Först bild från en pos bakom spelaren, inkl Protracer.
När bollen närmar sig nedslag så tar man in själva bollen. så att man ser när den dimper ned.

Det där åldrades snabbt och dåligt.

+2 är ingen katastrof iofs.

Us open i golf är så jävla tråkigt. “svåra” banor är skit.

Ja. Men på den tiden var man ju tvungen att ha serven för att få poäng. Då man var tvungen att ha maxtur på två raka bollar.

1 gillning

De fick väl tokvänta redan på trean. Så går det när ingen släpper igenom…

2 gillningar

:laughing:

Det löser man enkelt genom att göra något annat, roligare.

Jag har slutat kolla sen länge. Men när man håller på att somna i en sportbar så är det illa. Får väl se om det är roliga namn med sista sex hålen på söndag.

1 gillning

Undrar om viaplay funkar i Frankrike?

Alla Featured Groups finns ju fritt på https://www.usopen.com/watch.html

Men - ja, ViaPlay ska tydligen funka inom EU: Viaplay utomlands - Kundservice

Jag saknar Göran Zachrisson. De här kommentatorerna är så trista med sitt eviga tjat om längdkontroll.