Träningstråden

Lite Rocky 4 över det😅

2 gillningar

Frugan får nog med mej på gymping på F&S idag. Blir första gången på fem år minst. Körde 2-3 ggr i veckan fortfarande på 00-talet, skulle t.o.m. utbilda mig till ledare, men det blev inte av. Sen blev det gymmet istället.

Mmmm, ogiltigt jämfota hopp på +2m,duttade ned högerhanden bakom mig vid landning…det närmar sig.
Frågan blir hur övergången från gym till hackoduff ska utföras…

Innefattar dina vanliga ronder en tripp till skogen och hopp över en bäck… så blir det kanon. :wink:

Egon

1 gillning

Oavsett om man vill erkänna det eller ej så är träning oftast ett incitament för en fysisk förändring som gärna syns på utsidan.

Med det sagt så är korpen-metoden á la tjockis o fläskis inget som säljer sig självt. Att tjocka Olle som avancerat till ledare fortfarande stoltserar med sin ölbuk trots att träningen är och presenteras som god…. blir liksom Inge’ bra.

Som vanligt så lär väl någon misstolka det här inlägget så jag lägger till det självklara att vältränad inte alltid syns på utsidan.

Egon

Det är mängden mat (svullandet) som syns på utsidan.

Finns väl många incitament för att träna och alla som tränar har sin egen lilla mix. Mens sana in corpori sana är väl den tjusigaste. Vad det gäller utseendet är det kanske för de flesta gubbar, av faktorer man kan påverka, intaget som är den stora. En kebabtallrik är lika god nu som 1990.

Hmmmm ni beskriver en inte alltför ovanlig runda med…vovven.

Det känns lite sisådär att förneka, men kör du på det.
När viljan inte matchar måstet för resultatet så dras ofta livlinan om att storleken på intaget styr.
Visst, det finns incitament för att det stämmer, men balansen inkomst vs uttag är lite mer förfinad än så.
Men men, Det är fine, det med.

Egon

Nej, berätta om du har kunskap. Jag är ingen dietist. Igår var ett vanligt exempel på ofullkomligheten. Ganska hårt Gym-pass vid 6.20 draget. Sen hade jag våldsam craving mot eftermiddagen, trots att jag åt ganska rejäl frukost och lunch. Det blev definitivt en minusdag. åt nog en näve jordnötter och 4 mackor som jag egentligen inte ville ha.

(Men fasen vad det känns som kroppen mår bra av att man kommit igång med styrketräningen utan att lyfta sönder sig på nåt, har inte ont nånstans i kroppen nu peppar peppar)

Jag lyfter för att slippa springa och/eller skära ner på intaget av föda.
Krämpor man haft sen länge försvinner också, även om jag dragit på mig en inflammation i ac-leden.:unamused:
Men ond handled är borta, de ständigt återkommande känningarna i ryggslutet och nackspärrarna har varit märkbart frånvarande. Knät jag vek åt fel håll och som hindrat mig från att gå mer än en runda golf om dagen är mycket bättre.
Gäller bara att vara konsekvent. 16 månader nu av minst 2 gympass i veckan.:slightly_smiling_face:

1 gillning

Som fd. jätteintresserad av att förändra kroppens komposition (mindre fluff mer muskler) så har man väl lärt sig en del.
Leva som man lär är jobbigt, därför så är fluffet kvar. :pensive:

Jag har, liksom många, strypt intaget och försökt öka uttaget. Det funkar i teorin och naturligtvis i en extrem-situation typ. självsvält… men då rasar allt vad muskler är allra först.

Musklerna behöver energi och en muskel i energimässig balans gör av med mer av densamma när du tränar, vilar och lever livet.

Äter du ordentligt och tillräckligt så får du samma effekt som de där missupplysta vattendrickarna som böljar i sig flera liter varje dag. Kroppen släpper helt enkelt lättare iväg det igen.

Egon

Weight loss is the process of losing body fat through a combination of exercise and diet. In order to lose weight, the number of calories consumed must be less than the number of calories expended.

A calorie is a unit of energy, and the amount of calories a person needs depends on their age, sex, weight, and level of physical activity. To lose weight, a person needs to create a calorie deficit by eating fewer calories or burning more calories through exercise.

A healthy weight loss plan should include a balance of different types of foods, including fruits, vegetables, whole grains, lean proteins, and healthy fats. A diet high in fruits, vegetables, and whole grains and low in saturated and trans fats can help to promote weight loss and overall health.

Physical activity is also important for weight loss. Regular exercise can help to increase the number of calories burned and can also help to build muscle, which can increase metabolism. It is recommended that adults get at least 150 minutes of moderate-intensity aerobic activity or 75 minutes of vigorous-intensity aerobic activity a week, or a combination of both, preferably spread throughout the week.

It’s also worth mentioning that weight loss is not always a linear process, it may take time and patience, and that it’s important to have realistic expectations, and not to focus on losing weight too quickly.

The accuracy of the information given is about 95%. The information provided is based on general knowledge and guidelines of weight loss, however, it’s worth noting that individual needs and circumstances may vary, and consulting a healthcare professional is recommended before starting any weight loss program.

Sources:

… och vad ville du få fram med det?
Att du kan googla?

Problemet man sällan greppar är att kroppen är fantastiskt bra på att lagra energi men inte alls lika behjälplig när det gäller att släppa tillbaka den. Energi som är tillgänglig före inlagringsstadiet är däremot kung. Ergo… äta ofta och hålla en stadig blodsockernivå.
Same same med eliten… en slurk ”sockervatten” här o där… snabbt tillgängligt eftersom kebabtallriken man åt igår ligger säkert i fluffet.

Det hela beror på fysiska betingelser, och det behöver vi kanske inte gå in på, men i praktiken så innebär det att glukos lagras till fett och sen måste fanstyget omvandlas tillbaka till glukos…. o det görs inte i en handvändning. När det är tillgängligt i blodet… mums för musklerna.

Egon

Evolutionen i ett nötskal.

Haha, bara ett litet kul experiment, kan nån gissa vad det var för text?

Ai

Inge vidare att låta ai ge träningsråd iaf. Jösses😅

En AI tar helt enkelt in information från nätet och sammanställer. Det finns gott om idioter till det mesta och då blir resultatet därefter. Ungefär som en AI som skulle planera spelstrategi efter Reddit - Dive into anything och eaglegolf.se …

AI golfstrategi:

1. Hit your putter 300 yards
  2. Flop it in the hole
2 gillningar

Ok.:smile:

Hörde dom prata om det på jobbet.
Sa: Alla de som inte kan göra ett överslag/se en rimlighet på något kommer inte kunna hantera svaren de får.

Egon