Träningstråden

Samma här dock höger axel, synnerligen irriterande.

Förresten, årets inväg och inmät 1/1 - 92 kg, 103 cm, Näst värsta. Får se hur årets beach kommer att funka. Bra start, jag och frugan har kommit på kvällspromenad efter middagen. Hjälper på flera sätt.

Ska snart ringa min Padel coach.
Vill ha respons från en person bara, så jag får lite mer morot att tugga.

Igår drog jag i bromsen. Nu dags att nyttja reserverna man lagt på sig. Ska bli skönt.

Dagens middag🙂

Smart att äta både köttet och grillkolen. :joy:

Egon

1 gillning

Samma här, hur drar man i bromsen!?
(Retorisk fråga).

Egon

88kg o lite småfet…

Agree. Jag går på cirkelpass (gubbgympa) just för att det blir av och jag inte kan packa ihop och köra hem så fort det blir tråkigt.

15 minuter stretch-yoga så ofta det blir av. (För sällan tyvärr).

Nådde topp på 90 kg och kan inte trycka i mig mer mat.
Mår inte så bra när jag försöker äta mer än jag gör av med heller, så dags att dra av lite flubb så jag kan återgå till en liten bulk igen. Behövs ju när man börjar komma ut på banan till våren.

Hårt pass igår, nattsömnen landade på 10timmar…

Vad ingår i stretch,-yogan?
Googlade lite och det dyker upp mängder av positioner vissa enklare vissa kommer aldrig att ske.

Har en gratisapp med ett 15-minutersprogram för nybörjare. Enkla böjningar hit och dit.

Jag dementerar bestämt att den här strippen är baserad på mig och min yoga.

Haft feberliknande symptom i snart 2 veckor. Har tränat ändå men inte lika hårt.
Fick ett frivilligt träningsuppehåll på 3 dagar och tänkte köra lite normala marklyft i samband med benträningen för att rycka igång hela kroppen.
Det skulle jag inte gjort….
Benen är fine men överkroppen är det inte. Övre lats, traps och axlar känns inte träningsvilligs än på några dagar.
Bröst igår var en pina och jag fick köra lite warm up med kabelflyes för att kunna koppla av i lats/traps.

Drar nog en vända marklyft idag igen ihop med ryggträningen. No pain no gain.:roll_eyes:

Egon

Lastar på lite mer vikt och petar på lite fler övningar efter hand som kroppen vänjer sig vid grunderna.
Mark, bänk, rodd, rumäner, militärpress, latsdrag, lite crunch och benlyft, frontlyft.
Frontlyft är knepigt. Inte att lyfta i sig men att “få plats” med stången om jag använder vanlig fattning. Antagligen en teknikgrej. Jag har kunnig hjälp tillgänglig så jag får nog ropa in honom (mågen).

För första gången i mitt liv tycker jag att det är ganska skönt och givande att lyfta skrot. Sent skall syndaren vakna. I mitt fall väldigt sent. :wink:

Trevligt att läsa/höra.

Fått justera en del i vad som utföres på gymmet.
Träningsvärk/ några leder protesterar/ samt höger axel klagar. Kört med tense apparat på höger axel. Ivfsh inget som påverkar igångsatta torrswingandet.

Samma här… typ.
Mest pga. covid-aktiva symptom som ligger o lurar i vassen hela tiden.
Låg feber bryter ut då fort en fis är på tvären eller man tar en whisky för mycket på fredagskvällen.

Egon

Grymt dålig på squat så har fått jobba in kring övningar vilket har kickat squaten en bra väg åt rätt håll.( För mig)
Mycket box squat, sätta sig på en box med stången på ryggen, benen blir då strax över 90* böjda. Resa sig från boxen. Hitta bottenläge samt resa sig upp “rakt”.
Kliva upp på en box med stången på ryggen, vänster sida en del klenare…
Zombie squat ner till resting squat sedan upp. Och olika varianter på hur långt ned i squaten.
Åker stången av sitt läge så bör man kika på varför, gissar oftast röva åker upp innan kroppen. Alt vek överkropp.(faller framåt)
Gummiband för att öva framsida lår.
Mycket stretch på fotleder.

Torrswingandet senast, mätning prgr.
J7 83-84mph.
T7: Otroligt lätt klubba 94-97mph, rent av för lätt…eller rent av rätt…?
D: lite mer aktiv rotation i botten ger en liten boost i mph… typ 3-5mph… en känsla av att core/,mage drar.