Tjuvspel - vanligt?

Slitage hit eller dit.
Tjuvspel skall beivras. Det urholkar hela ordningen med medlemskap etc.
P&P kan gärna försvinna åxå.

1 gillning

Äshh sätt upp skyltar att man inte får tjuvspela bland andra skyltar som att laga nedslagsmärken o dyl så ordnar det sig…:wink:

2 gillningar

Tänk om man fick jaga tjuvspelare med saltladdad hagel.
:innocent::smile:

1 gillning

Top-flite…
Bra övning.

Egon

Aha, är det så enkelt ?

Eller, vänta nu - skyltar att laga nedslagsmärken, kratta bunkrar och lägga tbx torv har vi ju redan och inte f-n hjälper det :rage:

Meh!
Det är ju tjuvspelarna som inte lagar… :roll_eyes::wink:

Egon

1 gillning

Och de kan inte läsa?

image

Egon

2 gillningar

“Trespassers will be shot, survivors will be shot again”

2 gillningar

Dito.

Good try.

1 gillning

då verkar dom flesta på vibban tjuvspela :cold_sweat:

Skyltar/ påbud o dyl utan någon konsekvens vid överträdelse är b.
Så ni bör vara rätt ute, ett handlande/val ger en konsekvens.

Kausalitet vs korrelation. :smile:

är ingen professor

Och med begränsat antal klubbor, oftast bara en och möjligtvis putter. Grosspotten som Puttaren nämnde var med bara en klubba, J6 brukar vara favoriten för mig då.

Hur många dokumenterade händelser /polisanmälningar har vi?

Det låter som gubbligor som hittar på problem för att slippa ta hand om sin ekonomi. Jag vägrar att tro på att det finns tex “hot mot personal” utan polisanmälan.

Konstiga diskussioner/jämförelser med kollektivtrafik osv.

Golfbanor fyller bara ett syfte för folk som golfar. Tjuvspel är inte mopeder och folk som går på banan utan tillåtelse, utan folk som aktivt spelar golf på banan utan att ha betalat greenfee.

Så för att det skall finnas “tjuvspel” i golf krävs det golfare som går ut på en bana utan att betala. Det är mao oss själva vi jagar, hur ofta går vi ut och spelar utan att betala?

Om det inte är oss, utan random folk med klubbor. Så blir jag nästan lika förvånad, golf är inte direkt jättelätt att spela utan utbildning och det krävs en hel del utrustning för att “tjuvspela”. Skall man därtill smälta in utan att bli påkommen direkt så får man nog vara rätt erfaren.

Vi hade ju en lirare på gamla forumet som stal grejer och tjuvspelade, så dom finns absolut. Han var faktiskt med på en Albert-resa.

Men han blev också påkommen, utan att man härjade runt och kollade alla och han blev dessutom bannlyst och dömd för stöld utan att man gjorde något av det i pressen.

Men nu verkar det vara rejält viktigt att kommunicera om detta. Jag tror det handlar om att svensk golf/golf id vill få lite mer makt i vår golf, man vill att man skall vara rädd som golfägare. Man måste ansluta, man måste betala mer för trygghet.

Nu skall alla föreningar vara rädda för tjuvspel! Inte för att deras bana suger och ingen vill spela den.

Det luktar ruttet.

3 gillningar

Om någon sammanställer en maillista till klubbchefer så skickar jag gärna ett mail och frågar om deras statistik. Borde vara enkelt för någon med git-access.

Skicka i PM så återkommer jag med fina diagram.

Så hanterar en förening tjuvfiske.

Anyone found here at night, will be found here in the morning.

2 gillningar