Tiger Woods 🐐 đŸ„‡

To my fuckbuddy.

Galet Àr vÀl the understatement of the year

I intervjun efter 2:a rundan öppnade han upp för att det kanske var den sista US Open.

Jag Àr tÀmligen sÀker att han kommer att avsluta pÄ Augusta, blir det nÀsta Är ?

Kanske dumt att spekulera men hur kul kan det vara nÀr han varit bÀst i vÀrlden och nu har svÄrt att ta sig runt 4 rundor pÄ en anstÀndig nivÄ och fÄr kÀmpa för att möjligen klara cutten ?

1 gillning

Golfare Ă€r golfare. KĂ€nner folk som börjat som 20+ Ă„ringar och som trĂ€nar golf aktivt och tror att dom skall bli “bra pĂ„ golf”. Hoppet Ă€r det sista som överger.

Tiger kan ju nÀr kroppen Àr frisk, vilket ju blir fÀrre och fÀrre dagar hÄlla ihop det bra. Hans nÀrspel Àr bra och har han lite flyt med schemat kan han nog fÄ ihop fyra rundor och vinna en tÀvling igen och han vet att det Àr enklare att vinna Masters Àn en vanlig tÀvling med dubbla spelfÀltet och mer för honom okÀnda banor. SÄ blir inte förvÄnad om han gör Masters iaf ett par Är till för att ge sig en chans.

Dessutom förlorar han inte direkt pengar pĂ„ att “hĂ„lla pĂ„â€. Ett alternativ Ă€r givetvis att han hoppar över till LIV och cashar in ordentligt. Passar vĂ€l ocksĂ„ honom bĂ€ttre med tre rundor och shotgun dĂ„ det Ă€r enkelt att planera för. FrĂ„gan Ă€r bara vad PGA betalar honom under bordet för att han inte skall göra det. Blir vĂ€l inte förvĂ„nad om han Ă€ger avsevĂ€rt mycket i deras olika fonder eller liknande redan. Han har haft rĂ„d med bra advokater och rĂ„dgivare vĂ€ldigt lĂ€nge

1 gillning

Jag tyckte ÀndÄ han sÄg bÀttre ut Àn jag förvÀntat mig - bÄde vad gÀller sjÀlva spelet och hur han sÄg ut och rörde sig rent fysiskt.

Inte pÄ nÄgot sÀtt pinsamt eller smÀrtsamt att se den hÀr gÄngen, utan mer som en riktigt bra golfare som fÄr problem pÄ enstaka hÄl, och dÀrmed tappar slag och missar cuten. Lika sjÀlvklart Àr han ju lÄngt ifrÄn de allra bÀsta, och jag betraktar det som fulltÀndigt uteslutet att han vinner nÄgra mer tÀvlingar. Men inte omöjligt att han skuulle kunna fixa en glÀdjande och vÀldigt imponerande typ Ättondeplats eller sÄ pÄ Masters om hans fys inte blir sÀmre.

Förresten: Blir hans fys efter fotoperationen bÀttre och bÀttre fortfarande (tycker det ser ut sÄ) eller gÄr det snarare Ät andra hÄllet, pga Äldrande?

Hm ja, han lÀr vÀl inte stÀlla upp pÄ nÄt mindre Àn majors, sÄ ja det lÄter troligt med nÄn topp-10 om skadorna gÄr Ät rÀtt hÄll. Sen kan han ju rÄdominera Champions om han skulle fÄ lust till det.

SvÄr frÄga men troligtvis gÄr det bara Ät ett hÄll.
Det jag tÀnker pÄ Àr att han i alla tider baserat sitt spel pÄ fysisk överlÀgsenhet/trÀning och Àven om det naturligtvis Àr hög skill utöver det sÄ Àr det kanske svÄrt fÄ ihop det.

https://m.facebook.com/watch/?v=511531005956312

Egon

Idag har de röstat igenom att Tiger Woods fÄr spela Signature events för all framtid. Det visar mer för mig hur illa stÀllt det Àr med pga-touren nÀr de inte kan locka tittare utan att ta med honom.

3 gillningar

Japp, annat Àr det med LIV som lockar sjuuuukt mycket tittare till alla sina events
 :rofl: :rofl: :rofl:

2 gillningar

Det Ă€r en seperat frĂ„ga som vi kan ta i annan trĂ„d. Varför skulle annars Tiger Woods sĂ€rbehandlas pĂ„ detta vis? Är Tiger ens intresserad av att fortsĂ€tta spela om han inte Ă€r kapabel att vinna?

Tycker det stinker illa. O dÄ gillar jag ÀndÄ Woods.

4 gillningar

Agree. MÀrkligt. SÀtt honom i golfbil och ge honom handicap dÄ om han ÀndÄ ska sÀrbehandlas.

5 gillningar

Wow.

Den vaden var inte snygg.

Egon

9 gillningar

Inget spel i Tigers egen tÀvling pÄ Bahamas, men hÀr Àr en liten reel som tröst.

Lördagsnjutning!

1 gillning

Han fÄr Äka golfbil pÄ den tÀvlingen, eller hur?

Exalterad

Vi sÀger det.

3 gillningar

Comeback. Ok