Tiger Woods 🐐 đŸ„‡

Vad tror ni? Slut som artist eller finns en comeback till?

Han gick knackigt pĂ„ Old Course i St Andrews, men jag sĂ„g hans uppvĂ€rmning pĂ„ rangen och slagen finns kvar. En totalt iskall putter kostade dock missad cut ”with a country mile”.

Och sĂ„ tar vi den hĂ€r för de förnumstiga som ”vet hur det Ă€r”: Relive the CLASSIC "You'll Learn" Tiger Interview - YouTube

1 gillning

De senaste 10 Ären har jag trott att han Àr klar med vÀrldstoppgolfen.

Men han har stÀndigt kommit tillbaka.

Jag blir inte förvÄnad om han lyckas vara med i toppstriden ytterligare nÄgra Är.

2 gillningar

5 knÀoperationer
5 ryggoperationer
1 hÀlseneoperation
och totalpajat ben i bilolyckan förra Äret

Ett mirakel att han kan spela golf pÄ hög nivÄ.

Jag har ocksÄ dömt ut honom, om Àn inte i 10 Är. Men nu vete katten om han kommer att prestera bra golf igen.

Slut som toppgolfare.

Jag Àr varken kirurg eller ortoped

Med antalet spelare som gÄr över till LIV sÄ ökar han ju helt klart sina chanser.

1 gillning

3 gillningar

Har han nÄgon gÄng förklarat vad som orsakade olyckan?

Han har sagt att han har en minneslucka pÄ nÄgra minuter strax före och under olyckan och har dÀrför inte kunnat förklara orsaken.

1 gillning

NÀr man sÄg han pÄ rangen gick tankarna, fan han kan ju vinna detta.

1 gillning

Jag tror det hÀr Àr en av hans drivkrafter och varför han vill slÄ alla rekord.

Problemet ser ju ut att vara det faktum att han inte kan ta sig runt en golfbana till fots.
han sĂ€ger sjĂ€lv att sjĂ€lva golfandet kĂ€nns bra, och att han kan göra mitten 60 pĂ„ hemmabanan, och om man kan det sĂ„ lĂ€r man ju Ă„tminstĂ„nde kunna hĂ€vda sig pĂ„ touren, men jag tror inte att vi kommer att se honom som en top contender, men nu Ă€r det ju TW vi pratar om sĂ„ det skulle inte förvĂ„na mig


Opererad i benet igen, verkar det som.
Var det slutet vi sÄg, pÄ Augusta?

Googlar man pĂ„ vad “subtalar fusion”-operation innebĂ€r sĂ„ verkar det vara ytterligare en spik i foten för katten.

Jag tycker han kunde fÄ Äka golfbil och tÀvla. Att inte fÄ se den som antagligen slÄr en golfboll bÀst av alla nu levande mÀnniskor, och med golfvÀrldens antagligen största vinnarskalla vill man ju se.

Jag tycker nog alla skall fÄ Äka bil sÄ det gÄr lite snabbare, detta och drastiskt förkortad förberedelsetid inför slagen kan göra att golfen blir en vettig tv-sport igen.

GÀrna kanonstart de första rundorna och begrÀnsat startfÀlt.

1 gillning

De kan ju köra sprintrejs mellan hÄlen!

Verkar som en jobbig rehab. Det börjar med tvÄ veckor liggandes med foten i höglÀge. DÀrefter 6 veckor dÄ foten inte fÄr belastas.

Ju mer man lÀser om vad Tigers operation gÄr ut pÄ ju mer lÀbbigt blir det.
Pga. hans skador efter bilkraschen har det blivit benbildning dÀr det inte skall vara ben.

Under operationen hyvlar, sÄgar, hackar man bort de delar som inte mÄr bra, sedan sÀtter man i spikar dÀr det skall vara ben och hoppas att kroppen Äterbildar ben just dÀr. Om det Àr för stora bitar som tas bort stoppar man dit konstgjorda delar.

LĂ„ter lite vanskligt.

1 gillning