Tiger Woods 🐐 đŸ„‡

Det Àr nÄgot hÀr jag inte förstÄr dÄ jag inte hÀngt med men ni verkar inte gilla Tiger?

TyvÀrr Àr det vÀl sÄ att det Àr mycket roligare att titta pÄ nÀr han spelar Àn nÀr dagens toppspelare spelar. Scottie Scheffler Àr ju lika karismatisk som en grÄsten.

1 gillning

Min aversion mot Tiger uppstod nÀr TV sÀndningarna fokuserade pÄ allt han gjorde istÀllet för att visa golftÀvlingen.

Inte speciellt kul att se Tiger Àta banan, skriva autografer, vÀnta pÄ tee eller promenera till muggen. NÀr han dessutom var en rejÀl snigel kring greenerna vid jÀmna tÀvlingssituationer fick jag nog.

2 gillningar

HÄller med Berra. NÀr han sen hoppade i fel sÀnghalm dÄ rök respekten all vÀrldens vÀg.

Mycket bra sammanfattat!

LÄter lustigt att börja ogilla nÄgon för nÄgot han sjÀlv inte kan rÄ för (förutom det sista dÄ) :smile:

För övrigt: Àr det nÄgon gÄng jag Ätminstone kan ha en viss respekt för att spelare Àr lÄngsamma sÄ Àr det just nÀr det börjar hetta till pÄ söndagen. DÄ tycker jag det Àr 10 gÄnger vÀrre nÀr Brian Harman Àr +3 efter 9 hÄl dag ett men ÀndÄ tar 2 minuter pÄ sig att fÄ ivÀg sitt tee-skott. Snark!

2 gillningar

och dÄ var det ÀndÄ roligare Àn det andra spelet som presenterades.

I :heart: Tiger.

2 gillningar

Men det Berra belyser Àr ju just det att ALLT fokus lÄg pÄ Woods. Oavsett om han lirade bra eller dÄligt, Àven om det förstÄs oftast var bra.

Brian Harman pÄ +3 efter nio hÄl fÄr du inte se mycket av i en sÀndning.

2 gillningar

Tror som @vattenmannen mest pÄ att problemet blev belyst nÀr man sÄg tempot pÄ riktigt. Tror samma sak eller vÀrre hade synts i rutan om man följde Charlie Hull en runda lika hÄrt. AlltsÄ speltempot.

Normalt sÄ Àr klippningen sÄdan att man gÄr till en spelare efter övningssvingen. Man ser helt enkelt inte 5 minuter förberedelse för att droppa sig ur vattnet pÄ bÀst stÀlle.

1 gillning

Vi gillar Tiger men som redan skrivits Àr vi gode less pÄ att ungefÀr allt snurrar runt honom sÄ fort han visar sig i en tÀvling.

Vad gĂ€ller hans droger och “affĂ€rer” sĂ„ Ă€r de sĂ„klart inget plus men det Ă€r ju golfspelaren Tiger som Ă€r intressant.
Inte f-n tycker jag att religiösa golfspelare kan ta och ordna upp sig och fatta att de tror pÄ sagor, trots att de kör sagogrejen. Lite sÄ Àr det Àven med Tigers dumheter (Àven om de inte Àr riktigt jÀmförbara).

Återigen, inte direkt nĂ„got Tiger kan belĂ€ggas skulden för.

1 gillning

Nej, men som redan förklarats. Folk tycker inte illa om golfspelaren Tiger Woods. Folk tycker illa om fenomenet Woods i TV. För övrigt var det du som sa att folk tycker illa om honom!

Berra var den jag citerade frĂ„n början, och han skrev “min aversion mot Tiger”. Inte “min aversion mot TV-producenterna”. Det tolkade jag som ett ogillande av spelaren.

1 gillning

I can do that. Here, hold my beer.

Avsliten hÀlsena, inget Masters i Är ?

Ser ut som pajad hÀlsena. Tiger Àr fysiskt utsliten och ngt Master blir det aboslut inte tal om, om det Àr hÀlsenakaputt. Troligen inget mer spel denna sÀsong. Och troligen slut pÄ ngn sorts karriÀr som spelare (den karriÀren har ju varit pÄ paus ett lÀngre tag redan nu, egentligen).

Jag undrar vad Tiger Ängrar mest i sin karriÀr ?

Jag skulle gissa pÄ avsaknad av ordentlig gym-trÀning i tonÄren.

Drog/fyllekörning och kanske-somnade-körning-krasch ligger nog högt pÄ listan ocksÄ.
Förutom benet pga dikeskörning sÄ Àr det vÀl ryggen som varit problemet? Jag rÀknar inte knÀpaj i US Open för det verkar inte ha hÀmmat honom sÄ mycket, senare.

SÄ gymtrÀningen och/eller en sving som Àr mer skonsam för ryggen, kanske?

1 gillning

Kanske Àven SEAL-trÀningen han gjorde. Troligen utan en förberedd kropp.
Dessutom de olika injektioner och blodbehandlingar han fick av dr Galea.

Enligt nÄgon gammal intervju var det först Är 2000 han insÄg att han behövde trÀna pÄ gym ocksÄ.

Inget gÄr i.