The Crucible [Innehåller spoilers]

Må så vara. Det var dock i alla fall inte Stenmark. För vi som minns hans karriär vet ju att var det något han inte beskylldes för så var det tur.

En alternativ snooker-tour är på g.

Kinesiska och/eller Saudipengar bakom.

Jäkla bra matcher ikväll!
Gött att higgins tog det till slut, har alltid haft svårt för Allen :slight_smile:

Tittade på sista “framen/framet” nu på morgonen i matchen mellan Allen och Higgins, det var synnerligen spännande. Exakt så här ska en snookermatch vara. En spelare behöver ytterligare en röd + färgad men missar. Spelaren på tur behöver rensa bordet.

Allen måste ha gått ned en hel del i vikt, han var ju småfet sist jag såg honom. Nu såg han rätt vältränad ut.

Higgins/Allen var väldigt typiskt hur jag tittar på en snooker match.

Jag tittade några frames i början av matchen, då var det slötittande, jag gjorde samtidigt något annat.
Jag tittande sedan i början av slutet från 9-7 fram till 10-10.
Därefter hade jag lite koll på vad som hände utan att jag satt och tittade, till slut tittade jag live 24:e framet och i morse det avslutande 25:e.

I golf, vanligt slagspel, är det slutet som är spännande för mig, Snooker mera som matchspel. Brukar slå på TV:n och kolla nån frame. Alltid spännande, och det lite oavsett hur det står i matchen. Discovery+, så kan se vilken match jag vill närsomhelst.

Följer Rocket o Trump nu, hoppas de möts!

Dock är det märkbart att spelet blir annorlunda mot slutet av matcherna när det skall avgöras, varje stöt övervägs de där extra sekunderna som inte sker i tidiga frames och lite extra nerver från spelarna gör att det kommer rejäla missar ibland.

1 gillning

Ja, vi har ju Brecels avslutning mot Ronnie förra året också apråpå temat avslutning.

Jag kan tycka att crucibles matcher är för långa i slutet, det behövs inte mer än bäst av 25 frames, 35 som man har i finalen blir mest att man inte orkar se allt och “hoppas” på att det inte är avgjort innan sista passet.

Du får vara glad att det inte är bäst av 145 frames som de körde med några år efter WW2.

1 gillning

Ovanlig placering på färgade bollar.

3 gillningar

Total dominans av spelarna från brittiska öarna detta år, 15 av 16 i åttondelen, alla spelarna i kvarten från britannien.

Noterade att Ronnie genom de delar av matchen jag såg, vid vissa stötar stördes av reklamlappen på höger sida på sin väst.

Borde inte en spelare med så lång erfarenhet ha bättre ordning på kläderna ?

Varför i herrans namn lirar man det största mästerskapet i en olämplig miljö med två parallella matcher där spelarna blir störda av publik vid den andra matchen ?

Lär av tennisen. En centercourt och några sidobanor.

1 gillning

Ronnie störs av allt när han inte vinner. Annars älskar han det.

Kul med Bingham, höll på honom hela vägen. En skön lirare som både ger och tar. Ronnie kan slänga upp läderpjucken på hyllan.

1 gillning

Varför i herrans namn lirar man det största mästerskapet i en olämplig miljö med två parallella matcher där spelarna blir störda av publik vid den andra matchen ?

Det är kultur.

Det har nog sällan varit så ovisst när semifinalerna drar igång.

Gilbert spöade fjolårsmästaren, därefter förhållandevis lätt motstånd då både Murphy och Carter spelade bort sig mot andra motståndare.

Wilson har också sluppit tufft motstånd då Selby och Allen blev utslagna, bra match mot Higgins.

Största sensationen Jones som främst genom fantastiskt bra defensivspel nått långt. Pallar han två till tuffa macher ?

Bingham som efter en usel säsong hittat formen, stabilt och lugnt spel. Jag håller Bingham som knapp favorit.

I ledning 14-10 för Wilson rätt darrigt spel, börjar fel tankar att komma ?

Gilbert reducerar till 14-11.

Wilson vidare lätt. Får bli favorit i finalen. Inte mig emot.

Vad gör Bingham? Fick han en stroke i slutet av frame 25. Sedan öppnar han frame 26 med en foul.

1 gillning

… men lägga snookers kan han

Kul att Roger Federer har ställt upp som domare :slightly_smiling_face:

1 gillning